آموزش مدلسازی پیچ گوشتی در ۳dsmax

بازدید: 4268 بازدید
حالت شب

 آموزش مدلسازی پیچ گوشتی در ۳dsmax

 

در این آموزش من قصد دارم تا با استفاده از تکنیک loft ، یک پیچ گوشتی رو با تموم جزدیاتش مدلسازی کنم. خوب بیاید شروع کنیم…

 

۱- ابتدا می خوام دسته ی پیچ گوشتی رو درست کنم.به قسمت create>spline بروید و سپس سه تا ngon به همراه یک star بوجود آورید.(همانند شکل زیر ).

screwdriver-02

حتما دوست دارید بدونید واسه چی به جای circle از ngon استفاده کردم .جواب این سوال رو در مراحل بعدی آموزش خواهید فهمید.

۲- حالا نیاز به یک line داریم که نقش linepath را بازی کند.این line باید حدود ۸۰ باشد.ابتدا snap را فعال کنید و سپس مطمئن بشید که در تنظیمات grid points فعال است.در نمای front یک از قسمت create>spline ، یک line به اندازه ی ۸۰ بوجود اورید.من نمی دونم که شما از چی سیستم اندازه گیری (units) دارید استفاده می کنید.مهم  نسبت بین path و shape هست.

screwdriver-03

۳- handle path (line) را انتخاب کنید و سپس به create panel > compound object > loft بروید.

screwdriver-04

۴- در قسمت پارامترهای loft ، در creation method roll out ، بر روی دکمه ی get shape کلیک کنید و سپس ngon01 را از صحنه انتخاب کنید.همانطور که در شکل زیر می بینید ، مقطع line به شکل دایره می شود.

screwdriver-05

مطالعه بیشتر