محیط ، درختان و چمن ها :
زمین پیرامون ساختمان با یک plane ساده ساخته شده که noise modifier به آن اعمال شده و همچنین با استفاده از ابزار paint deformation کمی برآمدگی و فرورفتگی بر روی آن ایجاد شده است.
برای پخش کردن سبزه ها از پلاگین forest pack pro استفاده کردم چون این پلاگین در چیدمان از یک حالت random و تصادفی خوبی استفاده می کند .من ابتدا شروع به پخش کردن انواع چمن ها با سایز و نوع متفاوت کردم و سپس گل ، برگ ، بوته و درخت رو به صحنه اضافه کردم.
تنظیم دوربین :
من دوربین رو با توجه به تعدادی فاکتور مهم در جای مناسب قرار می دهم.ساختمان و محیط پیرامون آن باید با جزئیات خوب و دیدی مناسب نمایش داده شود تا کار ما به نتیجه مطلوب برسه.
نورپردازی :
به نظر من نورپردازی یکی از مهمترین بخش ها در در معماری سه بعدی می باشد و باید بهش توجه ویژه ای بشه ، چون حال و هوای صحنه و تصویر توسط نورپردازی تعیین می شه.
برای این پروژه من از map hdri در vray dome light استفاده کردم. (برای map hdri از مجموعه ی peter guthrie’s استفاده کردم.که این نور رو با یک نور vray sun ترکیب کردم تا سایه های ایجاد شده قوی تر ، و نورها گرم تر شوند.همچنین برای رندر شب ، در داخل ساختمان از تعدادی نور vray light استفاده کردم تا نور گرمی رو ایجاد کنند.
تنظیمات مربوط به hdri ها رو در تصویر زیر می تونید مشاهده کنید :