Making of Natanz Minaret

بازدید: 6865 بازدید
حالت شب

 

اکنـون که کار بر روی مدل منـار به پایان رسیده است می توانیم دگرگونی های مشابهی را بر روی مدل دیگر نیز انجام دهیم و مدل را برای ساخت نرمال مپ و بازگرداندن به مکس آماده کنیم.

  1. ۴٫ ساخت نرمال مپ و بازگرداندن مدل به مکس

از آنجا که شمار وجوه مدل منـار (در اینجا حدودا ۱٫۰۰۰٫۰۰۰) بسیـار زیاد است باید از جزئیـات آن یک نرمال مپ بسازیم و مدل را در حجمی پایین تر به مکس بفرستیم. پس از انتخاب منـار کلید Page Down را دو یا سه بار می فشاریم تا به level 1 و یا level 2 مدل برسیم. باید در نظر داشته باشیم که حجم مدل را نمی توانبسیار پایین آورد چرا که می خواهیم جزئیات بیشتری از مدل را در رندر نهایی مکس ببینیم مگر اینکه بخواهیم مدل را در بازی های کامپیوتری بکار بریم و در آن صورت بکارگیری کمترین حجم مدل یک الزام است. اکنـون به منـوی Map رفته و گزینه Extract Texture Maps را برگزیده و سپس دستورNew Operation را اجرا کرده و از گزینه های موجود Normal Map را برگزیده و سپس پارامترهای آن را آنگونه که در تصویر می بینید تنظیم کرده و در پایان دکمه Extract را می فشاریم تا نرمال مپ ساخته شود. Making of Natanz Minaret-30 اکنـون از منـوی فایل گزینه Export را برای فرستادن مدل با پسوند .Obj به مکس برمی گزینیم. و پس از آن بافت مدل را هم از قسمت Paint Layers با پسوند .tiff یا .Jpegیا .BMPبر روی دیسک ذخیره می کنیم. اکنون یک مدل، یک بافت و یک نرمال مپ از منـار برای استفاده در مکس آماده است. Making of Natanz Minaret-31

مطالعه بیشتر