آموزش فتوشاپ قسمت اول : brush tool

بازدید: 1441 بازدید
حالت شب

آموزش ابزار brush در فتوشاپ

ابزار brush چیست؟

Brush  ابزارbasic (پایه ای) فتوشاپ برای نقاشی کردن است.که همانند نقاشی کردن به روش سنتی است.این ابزار در منوی سمت چپ نرم افزار قرار داره و شما می تونید باغ استفاده از کلید میان بر B از کیبرد این ابزار را احضار کنید.

برای نقاشی کردن با این ابزار کافیست ابتدا آن را فعال کنید و سپس با نگه داشتن کلیک چپ موس و کشیدن موس شروع به نقاشی کنید.

پارامتر های اصلی این ابزار شامل brush tip shape  ، blending mode ، opacity و flow هستند و برای شروع شما باید این تنظیمات و نحوه ی عملکرد آن ها رو بخوبی یاد بگیرید.

brushtool01

بخش اول : basics (پایه)

Brush tip :

با کلیک بر روی brush preset picker که در بالا و گوشه ی چپ نرم افزار قرار دارد ، چندین براش از پیش ساخته ظاهر می شود و همه ی آن ها دارای دو مقدار مهم برای تنظیم کردن هستند :

۱-master diameter :

با تغییر مقدار این پارامتر ، اندازه ی نوک براش (brush tip) تغییر می کنه. برای افزایش و کاهش این مقدار می تونید از دو کلید کیبرد که شکل bracket (  ][) دارند استفاده کنید.

۲- hardness :

این پارامتر میزان نرمی و زبری brush ما را تعیین می کند.مقدار ۰ یعنی نوک براش کملا نرم هست و ۱۰۰ یعنی کاملا زبر.برای تغییر مقدار این پارامتر از طریق کیبرد ، باید از کلید shif + [ و shift + ] برای کم و زیاد کردن مقدار استفاده کنید.

همچنین شما می تونید رنگ پیش زمینه و پس زمینه رو با هم قاطی کنید و برای نقاشی کردن استفاده کنید.(در ادامه به این موضوع می رسیم)

brushtool02

مطالعه بیشتر