Brush * ( قلم مو )، ابزاری که با استفاده از نوع کاربردی که داره، پیکسل ها رو اونطوری که میخوایم تغییر میده.
( ۱۰۴ تا Brush داریم! )
Stroke ( کوبه ) مشخص میکنه که Brush چطوری به پیکسل ها ضربه بزنه.
بعضی از این Strokeها، مخصوص محیط ۲٫۵D هستن.
پیشنهاد میدم برای آشنایی با نحوه عملکرد Strokeها، اول یه ابزار رو انتخاب کنید، بعد نوع Stroke رو مشخص کنید و روی Canvas بکشید!
Alpha * شکل و قالب Brush رو مشخص میکنه. به کمک Alpha میتونیم که هر شکلی رو که میخوایم روی پیکسل ها به وجود بیاریم. مثلا برای ساختن پوست، جای زخم، برش، کنده کاری و . . . ( بیشتر در هنگام اضافه کردن دیتیل استفاده میشه ). ما میتونیم Alpha دلخواهمون رو هم به لیست اضافه کنیم. ( Alpha باید ۱۶Bit باشه )
Texture ( بافت ) برای ساخت تکسچر استفاده میشه! ( میتونیم تکسچر دلخواهمون رو هم به لیست اضافه کنیم )
Material ( جنس یا ماده ) برای دادن متریال به پیکسل ها استفاده میشه!
وقتی که تکسچر رو انتخاب میکنیم، هنگام استفاده، این تکسچر روی رنگ رو میپوشونه و اثری که از رنگ باید به وجود بیاد رو نشون نمیده.
- با رفتن به فولدر Start Upاز آدرس : C:Program Files (x86)PixologicZBrush 3.5 R3Zstartup
میتوینم که آلفا، تکسچر و . . . رو داخل فولدرهای مخصوصشون قرار بدیم، تا با هر بار شروع برنامه، توی لیستشون به طور خودکار نمایش داده بشن! ( تا حالا Font روی ویندوز ریختین؟! همونجوریه! )
به همین راحتی !!!
سلام
واقعا دستتون درد نکنه شاید بیشتر از ۹۹٫۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹% زیبراش رو برای کسایی مثل من آموزش دادید.
…
دمتون گرم
لطف داری عزیز 🙂