آموزش سریع و مقدماتی زیبراش

بازدید: 5046 بازدید
حالت شب

برای اینکه یه رنگ رو به یکی از این دکمه ها بدیم، اول باید رنگمون رو انتخاب کنیم، بعد با یک کلیک روی دکمه مورد نظرمون، اون رنگ بهش داده میشه.

a_s_zbush22

  • در بخش Interface  از منوی Preferences میتونیم که اندازه و اطلاعات مربوط به دکمه ها، سرعت و زمان حدفاصل بین کلیک های موس و  . . . رو کنترل کنیم.

 a_s_zbush23

  • در بخش Mem ( Memory ) از منوی Preferences میتونیم که تنظیمات مربوط به استفاده برنامه از RAM رو کنترل کنیم.

a_s_zbush24

با استفاده از لغزنده Compact Mem میتونیم مقدار حافظه ای رو که زیبراش میتونه از اون استفاده بکنه رو بر حسب مگابایت مشخص کنیم. ( بهتره که همیشه مقداری از این فضا رو خالی بزاریم تا برنامه های دیگه هم بتونن از RAM استفاده کنن. مثلا اگر ما ۴GB رم رو سیستممون داریم، بهتره که این مقدار رو روی ۳۵۰۰ بزاریم، با این کار ۵۰۰ مگابایت باقی میمونه )

Max Poly Per Mesh برای مشخص کردن تعداد پولی هایی هست که میتونیم توی جسم Mesh ( آبجکتی که داریم روش کار میکنیم ) داشته باشیم. این مقدار بر حسب میلیون مشخص میشه و هر وقت که ما با پیغام زیر رو به رو شدیم باید بیایم اینجا و و این مقدار رو بیشتر کنیم.(هر چقدر که بیشتر باشه بیشتر رو RAM تاثیر میزاره)

a_s_zbush25

بهتره که تعداد Undo ها رو هم کنترل کنیم. این کار برای مواقعی به درد میخوره که گند زدیم به همه چیز!

با زیاد کردن Undo ( Ctrl + Z ) میتونیم به عقب برگردیم و گندکاریمون رو پاک کنیم.

  • تنظیمات مربوط به تبلت ( Tablet ) در بخش Tablet از منوی Preferences قرار دارن. برای اینکه بتوینم با تبلت کار کنیم، باید دکمه Use Tablet رو فعال کنیم.

 a_s_zbush26

  • در بخش Performance ( کارایی) از منوی Pereferences میتونیم تعیین کنیم که زیبراش از همه پردازنده ها ( هسته ها ) استفاده کنه و یا فقط یکی از اونها.

 a_s_zbush27

با فعال بودن دکمه Multi Draw زیبراش در حالت استفاده از چندین پردازنده قرار میگیره.

با کلیک روی Test Multithreading میتونیم که قدرت استفاده از چندین پردازنده نسبت به یک پردازنده رو امتحان کنیم.

a_s_zbush28

  • منوی Macro شبیه به پنجره Actions تو فتوشاپ کار میکنه! یعنی با شروع رکورد، ما با هر ابزاری که کار کنیم، نحوه استفاده از اون ابزار رو ذخیره میکنه.

a_s_zbush29

  • آیکون هایی که توی منوی Tool نشون داده میشن، شبیه History عمل میکنن. آیکونی اولی که از همه بزگتره نشون دهنده ابزاری هست که الان داریم ازش استفاده میکنیم.

 a_s_zbush30

 nextPrevious

 

مطالعه بیشتر