آموزش ۳dsmax : تفاوت بین copy ، instance ، reference

بازدید: 3206 بازدید
حالت شب

مرحله ۵ :

این بار با گرفتن کلید ctrl+v ، گزینه reference را فعال کنید.این گزینه خیلی شبیه instance هست .با این تفاوت که در حالت reference ، در قسمت modify panel ، یک drived-object line وجود دارد.در مرحله بعد در مورد این تفاوت بیشتر بحث می کنیم.

difference-copy-instance_reference05

مرحله ۶ :

اگر ما در زیر derived-object line ، یک modifier (اصلاحگر) جدید رو ایجاد کنیم ، همانند instance این اصلاحگر بر جسم اصلی هم اعمال می شود.

همانطور که در شکل مشاهده می کنید ، دو modifier به جسم reference اعمال شده است.یکی از این modifier ها در زیر drived-object line قرار داره (bend) و دیگری در بالای آن قرار دارد (lattice) .همانطور که می بینید اونی که در زیر قرار گرفته ، به cylinder اصلی هم اعمال شده و اونی که در بالا قرار گرفته فقط به cylinder reference اعمال شده.

difference-copy-instance_reference06

مرحله ۷ :

 همانطور که در شکل می بینید ، بعضی از modifier ها درشت و خوانا هستند و بعضی ها هم نرمال هستند.اون modifier هایی که درشت و خوانا هستند ، بر روی چند object تاثیر می گذارند اما اون modifier هایی که به حالت نرمال هستند ، تنها بر یک object تاثیر می گذارند.

difference-copy-instance_reference07

مرحله ۸ :

اگرمی خواهید بدونید چند تا object (جسم) تحت تاثیر یک modifier ، قرار گرفتند ، باید به قسمت modify panel رفته و از منو های بالای نرم افزار views>show dependencies را انتخاب کنید.همانطور که می بینید چون modifier lattice در حالت انتخاب قرار دارد ، تنها یک cylinder رنگش صورتی می شود و این یعنی تنها به این cylinder اعمال شده است.همانطور که در شکل می بینید ، bend modifier به هر سه cylinder اعمال شده است و هر سه به رنگ صورتی هستند.

difference-copy-instance_reference08

مرحله ۹ :

بسیاری از افراد در هنگام مدلسازی از instance استفاده می کنند ، در حالی که این انتخاب باعث می شود تا جسم جدید با جسم اصلی attach نشوند .حالا برای اینکه شما بتوانید بین جسم جدید و اصلی را به هم وصل (attach) کنید ، باید بر روی جسم reference و یا instance بروید و از قسمت modify panel ، make unique را انتخاب کنید تا ارتباط (link) بین جسم جدید و اصلی از بین برود.(با انتخاب این گزینه خود به خود جسم جدید ما به copy تبدیل می شود).

difference-copy-instance_reference09

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.(هر گونه پیشنهاد و انتقادی را می پذیریم با ما در تماس باشید تا بتوانیم آموزش های بهتر و پیشرفته تری را در اختیار شما دوستان بگذاریم)

منبع : makeitcg.com

مطالعه بیشتر