آموزش align tool در ۳dmax

بازدید: 1886 بازدید
حالت شب

 آموزش align tool در ۳dsmax

در این آموزش قصد داریم به بررسی ابزار align در ۳dsmax بپردازیم که این ابزار بسیار مفید هست.استفاده از این ابزار باعث می شه تا در زمان صرفه جویی بشه و دقت کار هم بسیار بالا می ره.خوب بیاد تا با هم شروع کنیم..

 

مرحله۱ :

aligntool01

در این جا ما دو تا cylinder (استوانه)داریم یکی به رنگ سبز و دیگری به رنگ آبی.

مرحله ۲ :

aligntool02

ما قصد داریم تا cyl_A را به cyl_B ، align کنیم.برای شروع cyl_A را انتخاب کنید و بر رویALT+A  کلیک کنید و سپس بر روی object هدف که cyl_B هست کلیک کنید تا align selection dialog باز شود.البته شما می تونید از طریق align tool که درtoolbar بالای نرم افزار هم هست استفاده کنید.

مرحله۳ :

aligntool03

در align selection dialog شما می تونید محوری را که قصد دارید تا بر object هدف منطبق شود را انتخاب کنید.درشکل بالا من cyl_A را در سه محور بر cyl_B منطبق کردم.همانطور که می بینید در شکل بالا دو استوانه هر دو بر اساس pivot point (نقطه لولا) align شده اند.

مرحله ۴ :

Minimum

aligntool04

Minimum نقطه ای هست که پایین ترین مقدار x,y,z را داشته باشد.زمانی که ما گزینه minimum را انتخاب می کنیم ، پایین تری نقطه ی object ما با target object ( شی هدف) مچ می شود.

aligntool05

همانطور که در شکل بالا می بینید نقطه ی پایین (minimum) current object ، با نقطه ی بالای (maximum) target object در راستای محور z مچ(align) شده است.

مطالعه بیشتر