خوب حالا برای طبیعی تر شدن لیمو نیازه که بعضی از قسمت های اون به رنگ سبز تمایل داشته باشه بخصوص در قسمت پایین آن که ساقه است.برای این که به این نتیجه برسم ، از vray blend material استفاده کردم که در قسمت base از متریال بالا و برای vray coat از همانند پرز لیمو از bump یا displace و برای diffuse هم از dallof استفاده کردم.برای blend amount هم از vray dirt بهره بردم.برای اینکه پرزهای رو پوست لیمو شکل بهتری داشته باشند دوباره تو قسمت coat یک base material قرار دادم البته کمی تیره تر و برای displacement هم از cellular map استفاده کردم.
متریال سازی تقریبا تموم شده .تنها متریال ساقه مونده .برای این قسمت من از gradient map همراه با رنگ سبز/قهوه ای برای کانال diffuse و reflection استفاده کردم.مقدار reflection glossiness رو روی ۰٫۷ قرار دهید و از یک noise map هم برای قسمت bump استفاده کنید.تا نامنظمی روی قسمت ساقه بیشتر شود.