آموزش render to texture در ۳dsmax

بازدید: 2930 بازدید
حالت شب

در این جا ما همه ی تنظیمات رو انجام دادیم و حالا وقتشه که به سراغ render برویم.

رندر normal map :

در پایین پنجره ی render to texture بر روی render کلیک کنید تا normal map و diffuse map رندر شود.

توجه : اگر پیغامی مشاهده کردید که می گفت the maps already exist ، بر روی overwrite files کلیک کنید.

baking-textures-17

رندر بالا ترکیبی از normal map و diffuse map را نشان می دهد و نقاط قرمز رنگ نشان دهنده ی نقاطی هستند که نرم افزار نتونسته از شون normal map بگیره و به این دلیل هست که در قسمت projection modifier ، تنظیمات به طور کامل انجام نشده است.ما می تونیم این مشکل رو رفع کنیم.

۲- برای رفع مشکل بالا مدل low poly را انتخاب کنید و سپس به render to texture dialog>object to bake> projection mapping group بروید و بر روی option کلیک کنید تا projection option باز شود.

baking-textures-18

۳- در قسمت resolve hit  ، ray miss check را خاموش کنید و سپس پنجره را ببندید.در این حالت نقاط قرمز از بین می روند در آن نقاط مقدار normal map بر روی ۰ قرار می گیرد و با نواحی اطرافش ترکیب می شود.

۴- حالا دوباره دکمه ی render را بفشارید و در ارور نماشن داده شد بر روی overwrite files کلیک کنید.

baking-textures-19

کار ما به پایان رسید .از مسیری که normal map خود را ذخیره کردیم رفته و نتیجه رو مشاهده می کنیم.

baking-textures-20

مطالعه بیشتر