در قسمت رندر من با یک مشکل رو به رو شدم.من از light cache و irradiance map
استفاده کردم و تنظیمات irradiance map رو روی medium قرار دادم و از پارامترهای subdivs هم برای کنترل نویز رندر نهایی استفاده کردم.اما به خاطر displacement maps مجبور شدم مقدار memory limit رو افزایش بدم تا مشکلم حل بشه.
بالاخره ، با cpu core i7 و تنظیمات بالا و رندر با رزلوشن ۲۰۰۰ پیکسل ، زمان رندر ۱۰ ساعت طول کشید.
پست پروداکشن :
این مرحله خیلی سریع بود . مثل همیشه علاوه بر رندر اصلی من occlusion و depth of field را هم خروجی گرفتم.البته تو این کار یک refraction pass هم خروجی گرفتم و از ابزار burn/dodge برای تنظیم نواحی تاریک و روشن استفاده کردم.
آخرین و عذاب آورترین مرحله ، گذاشتن کف در زیر اردک ها بود که این کار رو توسط یک noise brush انجام دادم.
امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.
منبع : www.3dtotal.com