Boolean operation :
فرض کنید ما دو تا object داریم که می تونیم رو این دو object اعمال زیر رو انجام دهیم.
۱- متحد کردن (union) 2- تفریق (subtraction) ۳- گرفتن فصل مشترک (intersection )
خوب برای شروع باید یکی از object ها (A) رو انتخاب کنید و به COMPOUND OBJECT>BOOLEAN بروید.
پس از این که بر روی Boolean کلیک کردید ، حالا بر روی object بعدی (B) کلیک کنید .
البته روش Boolean استاندارد نیست واگر شما بتونید همین کار رو به روش درست مدلسازی کنید ، بهتر است.اما اگر نمی توانید ، این روش گزینه ی خوبیست.
Scatter :
خوب در پایان بیاید compound object scatter رو ببرسی کنیم .از این ابزار می شه برای پخش کردن object ها به صورت رندوم بر روی سطح object ی دیگر استفاده کردم.ابتدا یک cylinder بوجود آورید.
مدیفایر های taper و bend را بر روی آن اعمال کنید.
حالا یک sphere بوجود
آورید(سایز sphere رو
بزرگتر از cylinder در نظر بگیرید.)به compound object بروید و cylinder رو انتخاب کنید.سپس بر روی scatter و بعد بر
روی pick distribution object کلیک کنید و sphere رو از viewport انتخاب
کنید.
همان طور که می بینید به صورت خودکار cylinder بر روی sphere قرار می
گیرد.
ما اینجا چند تا پارامتر داریم :
اگر مقدار duplicate رو بالا ببرید تعداد cylinder های روی sphere بالا می رود.اگر پارامتر perpendicular فعال باشد ، cylinder ها به صورت عمود بر روی هر face قرار می گیرند.اما اگر فعال نباشد ، همه ی cylinder ها همجهت با cylinder اولیه قرار می گیرند.
در پایان transforms panel به شما این امکان رو می ده که cylinder ها رو به صورت رندوم بر روی sphere قرار دهید.
منبع : http://www.tutorials3d.com