۵- مقدار path را بر روی ۱۰ قرار دهید و در حالی که هنوز کمه ی get shape فعال هست ، دوباره بر روی ngon01 کلیک کنید.همانطور که می بینید هیچ چیز عوض نشد. مقدار ۱۰ در پارامتر path به ما می گه که از ۰ تا ۱۰ درصد line ، دارای سطح مقط ngon01 هست.
۶- خوب حالا مقدار path رو به ۱۶ تغییر دهید .سپس get shape را دوباره فعال کنید و این بار star01 را از صحنه خود انتخاب کنید .با انتخاب star01 ، به صورت خودکار ۱۶ درصد تا ۱۰۰ دصد path به شکل مقطع star01 می شود و از ۱۰ تا ۱۶ درصد path هم ناحیه ی مخلوط هست که در این ناحیه مقطع line از ngon01 به star01 تبدیل می شود.
خوب قبل از اینکه به ادامه کاربپردازیم دوست دارم تفاوت بین circle و ngon ر وبه شما نشون بدم.من این کار رو با circle هم انجام دادم و نتایج رو در زیر در قالب شکل قرار دادم.
همانطور که در شکل بالا می بینید دسته ی پیچ گوشتی شماره ی خیلی تمیز تر و بهتر هست و این همان مزیت ngon هست در حالی که دسته ی شماره دو هم به صورت high poly شده هست و هم نظم پولی ها و سه ضلعی بودن آن ها آزار دهنده هست.
مشکل از circle نیست . اون چیزی که شما باید بهش توجه کنید تعداد vertices (نقاط) بین دو تا shape هست .به عکس زیر نگاه کنید.circle تنها ۴ تا نقطه داره ، در حالی که در ngon شما می توانید تعداد نقاط رو خودتون انتخاب کنید.ما برای ngon01 همچون star01 مقدار side را بر روی ۲۴ قرار دادیم.
زمانی تعداد نقاط بین دو تا shape یکی نباشه ، loft از توپولوژی نامناسبی برای انتقال از ngon01 به star01 استفاده می کنه.
خوب بیاید مدلسازی رو ادامه بدیم ….
۷- خوب حالا مقدار path را بر روی ۶۴ قرار دهید و get shape را دوباره فعال کنید و سپس بر روی star01 کلیک کنید.
۸- حالا مقدار path را بر روی ۷۸ قرار دهید و سپس از طریق get shape ، ngon02 را انتخاب کنید.
۹- سرانجام مقدار path را بر روی ۱۰۰ قرار دهید و سپس از طریق get shape ، ngon03 را انتخاب کنید.۱۰۰ درصد پایان path می باشد.
مرسی از اموزش خوبتون
ممنون از شما