آموزش ساخت برف در تری دی مکس

بازدید: 2267 بازدید
حالت شب

آموزش ساخت برف در تری دی مکس

Preview_snow

مرحله ۱

ابتدا یک مدل ساده بسازید و یا از مدلهایخودتون استفاده کنید. چون قصد داریم مدل رو با برف پوشش بدیم. برای این آموزش من دو مدل Highpoly ساختم. یک  Torus Knot و یک ChamferCylinder .

 3dsmax_Snow_step1

مرحله ۲

آبجکت هایی که ساختید رو انتخاب کرده و سپس گروه بندی کنید، در این مسیر Group>Group .

3dsmax_Snow_step2 

مرحله ۳

این آبجکت ها برای برخورد برف پارتیکل استفاده خواهند شد. برای سرعت بخشیدن به مرحله شبیه سازی پارتیکل ، یک مودیفایر MultiRes به گروه اضافه کرده و مقدار Vert Percent را به ۳۰% کاهش می دهیم.

 3dsmax_Snow_step3

 مرحله ۴

به این مسیر رفته Command Panel>Create>Space Warps>Deflectors و یک صفحه Deflector زیر گروه آبجکتها  بسازید. این صفحه برای ازبین بردن پارتیکل های اضافی که به بیرون باریده می شوند استفاده می شود.

3dsmax_Snow_step4

مرحله ۵

برای اینکه قادر به استفاده از برخورد ParticleFlow به مدل باشیم یک Udeflector بسازید.

 3dsmax_Snow_step5

مطالعه بیشتر