مدلسازی سر کاراکتر :
چون قرار شده از کلاه خود برای قسمت سر استفاده کنم ، به همین دلیل دیگه خیلی حساسیت به خرج نمی دم و تنها یه سر عادی به همراه رعایت تناسبات جمجمه می سازم و بعدا باید به سراغ مدلسازی کلاه خود برم.
مدلسازی متعلقات :
همه ی متعلقات در داخل ۳dsmax ، zbrush و topogun ساخته شده اند.من ابتدا مدل پایه رو در داخل ۳dsmax ساختم و سپس اون رو وارد zbrush کردم و به آن دیتیل و جزئیات اضافه کردم و همچنین تناسبات رو تصحیح کردم.(اگر نیاز به مدلهای اضافی داشتم ، از topogun استفاده می کنم . من از topogun هم در مرحله مدلسازی و هم در مرحله ی retopology استفاده می کنم و این نرم افزار نقش مهمی در نتیجه ی کار من داره).
من از zremesher در کارم کم استفاده می کنم .مثلا برای بدن همین کاراکتر من ابتدا کار رو با یک zsphere آغاز کردم و در ادامه توسط zremesher ، توپولوژی بدن کاراکتر رو درست و اصلاح کردم.
سپس شروع به مدلسازی کلاه خود کاراکتر خود کردم .یکی از جالب ترین بخش های کار به نظرم همین کلاه خود بود. نکته ی مهم این بود که پس از مدلسازی می بایست در پایان تناسبات اون رو تغییر می دادم تا به خوبی بر روی سر کاراکتر قرار بگیره.
آموزش های تری دی مکس و دانلود مدل سه بعدی | دانلود مدل سه بعدی ماشین ایرانی

