مدلسازی سر کاراکتر :
چون قرار شده از کلاه خود برای قسمت سر استفاده کنم ، به همین دلیل دیگه خیلی حساسیت به خرج نمی دم و تنها یه سر عادی به همراه رعایت تناسبات جمجمه می سازم و بعدا باید به سراغ مدلسازی کلاه خود برم.
مدلسازی متعلقات :
همه ی متعلقات در داخل ۳dsmax ، zbrush و topogun ساخته شده اند.من ابتدا مدل پایه رو در داخل ۳dsmax ساختم و سپس اون رو وارد zbrush کردم و به آن دیتیل و جزئیات اضافه کردم و همچنین تناسبات رو تصحیح کردم.(اگر نیاز به مدلهای اضافی داشتم ، از topogun استفاده می کنم . من از topogun هم در مرحله مدلسازی و هم در مرحله ی retopology استفاده می کنم و این نرم افزار نقش مهمی در نتیجه ی کار من داره).
من از zremesher در کارم کم استفاده می کنم .مثلا برای بدن همین کاراکتر من ابتدا کار رو با یک zsphere آغاز کردم و در ادامه توسط zremesher ، توپولوژی بدن کاراکتر رو درست و اصلاح کردم.
سپس شروع به مدلسازی کلاه خود کاراکتر خود کردم .یکی از جالب ترین بخش های کار به نظرم همین کلاه خود بود. نکته ی مهم این بود که پس از مدلسازی می بایست در پایان تناسبات اون رو تغییر می دادم تا به خوبی بر روی سر کاراکتر قرار بگیره.