آموزش making of wal-mart 2161

بازدید: 2015 بازدید
حالت شب

متریال ها :

متریال ها نکته ی خاص و ویژه ای رو نداره . bump و specular map رو در فوتوشاپ ساختم.(تکسچرهای diffuse که قبلا ساخته بودم رو در فوتوشاپ ادیت کردم تا specular map و bump map بدست اومد.). سپس تکسچرهای ایجاد شده را از طریق vraymtl وارد کردم و سپس مقادیر reflection بازی کردم تا به نتیجه ی دلخواه برسم.

محیط :

محیط از سه قسمت تشکیل شده .بزگرترین قسمت آن را یک plane تشکیل می دهد که displace modifier به آن اعمال شده است.در داخل displace modifier از یک cellular map که توسط radial gradient ماسک شده است استفاده کردم.سپس لایه های modifier را collapse کردم و سپس سایز plane رو تغییر دادم و همچنین آن را چرخاندم تا در جای مناسب در روبه روی دوربین قرار گیرد.قسمتی که توی دید نبود را توسط poly modifier پنهان کردم.برای متریال plane از مخلوط دو تا تکسچر شن استفاده کردم و سپس این مخلوط رو توسط یک noise map ماسک کردم.

خوب حالا برای این که تغییر سطح و ارتفاع را نشان دهیم بخش دوم محیط رو توسط یک plane دیگر همراه با nosie modifier بوجود می آوریم.(این plane دقیقا در پشت کامیون قرار گرفته است)

making of wal-mart 2161-07

جاده :

چون جاده در جلوی دوربین قرار داره ، پس باید دارای جزئیات و کیفیت بالایی باشد.من ابتدا یک plane بوجود آوردم و سپس یک تکسچر جاده رو به آن اعمال کردم و سپس مدل رو به داخل نر م افزار mudboxبردم و در آن جا تعدادی ترک و جزئیات اضافی بر روی آن ایجاد کردم و سپس مدل hight poly رو وارد ۳dsmax کردم و مقدار noise به آن اعمال کردم تا طبیعی تر شود.

اشیای داخل محیط :

برای سبزه ها و علف ها ابتدا ۴ تا برگ مدل کردم و سپس با استفاده از bend modifier ، آن ها را خم کردم .البته مقادیر bend را برای هر کدوم از برگ ها متفاوت در نظر گرفتم و سایز برگ ها را نسبت به یکدیگر تغییر دادم تا طبیعی تر به نظر برسد.سپس این برگ ها را به صورت یک دسته در آوردم و سپس توسط advanced painter ، آن ها را کپی کردم.advanced painter این اجازه رو به ما می ده که سایز و چرخش علف ها را به صورت رندوم و اتفاقی قرار دهیم.سپس از noise modifier و FFD modifier برای تنظیمات بیشتر استفاده کردم.

برای متریال علف ها از multi-sub material استفاده کردم و ۴ تا standard material در آن بوجود آوردم و برای قسمت diffuse این متریال ها از رنگ زرد- سبز gradient (البته با کمی تغییر رنگ نسبت به یکدیگر) استفاده کردم.

برای ساخت سنگ ها از اسکریپت rock generator استفاده کردم.

making of wal-mart 2161-08

 

مطالعه بیشتر