Claytubes brush بهترین گزینه برای ایجاد تو رفتگی و خرابی روی دیوار هست همچنین توسط این brush می شه جزئیات زیادی رو بر روی دیوار ایجاد کرد که این به طبیعی شدن کار ما کمک می کنه.مرحله ی بعدی خروجی گرفتنmapdisplacementوcavity map از زیبراش هست .از displacement map برای ایجاد دیتیل در ۳dsmax و از cavity map بر روی diffuse texture استفاده کردم و مقدار opacity رو روی ۱۵ تا ۲۰ درصد گذاشتم.
برای اینکه جزئیات در کار بالا بره و طبیعی تر به نظر بیاد کمی کثیفی ایجاد شده توسط پرنده رو مدل کردم و در زیبراش توسط standard brush بهش جزئیات اضافه کردم و همچنین کمی noise هم اضافه کردم و سپس displacement map و cavity map رو خرجوی گرفتم و در ۳dsmax با استفاده از vray material ، متریالش رو ساختم .برای این متریال ،برای قسمت diffuse از cavity map استفاده کردم.