آموزش مدلسازی توپ والیبال در ۳dsmax
در این آموزش قصد داریم تا با روشی ساده یک توپ والیبال رو مدلسازی کنیم.
مرحله ۱ :
ابتدا نرم افزار ۳dsmax را باز کنید .حالا از قسمت create panel >geometry بر روی box کلیک کنید.حالا از قسمت keyboard entry مقدار طول و عرض و ارتفاع box رو تغییر دهید و مقدار segment را در height و width به روی ۳ قرار دهید.سپس create را بفشارید تا box در مرکز مختصات ۳dsmax بوجود آید.
مرحله ۲ :
بر روی box کلی کراست کنید و سپس convert to>convert to editable poly را بفشارید.
مرحله ۳ :
خوب حالا به قسمت modify panel بروید و از طریق polygon selection mode ، سه تا از polygon ها رو انتخاب کنید و سپس دکمه ی detach را بفشارید ، حالا detach as element رو تیک بزنید وسپس ok را بفشارید.box ما از ۶ طرف تشکیل شده.یعنی شما باید این کار را ۱۸ بار (یعنی برای هر طرف سه بار) انجام دهید.
توجه : در اینترنت سرچ کنید و عکس های توپ والیبال رو نگاه کنید تا بهتر متوجه بشید.