آموزش Making of the Abandoned Building
مقدمه :
می تونم بگم این عکس یکی از هیجان انگیزترین کارهام هست که تا حالا انجام دادم.ایده ی این کار به صورت ذهنی هست و من خودم رو در خانه ی متروکه تصور کردم و سپس به کار دیتیل و جزئیات اضافه کردم.
در این آموزش قصد دارم تا در مورد مراحل نورپردازی ، تکسچرینگ و رندرینگ خلق این اثر توضیحاتی بنویسم.
نورپردازی :
برای نورپردازی صحنه از سه نور استفاده کردم :
۱- یک نور target direct light به عنوان نور خورشید
۲- یک نور vray light از نوع plane در پشت پنجره قرار دارد .
۳- یک نور vray light از نوع plane در خارج از اتاق سمت چپ قرار دارد.
تکسچرینگ :
برای تکسچرینگ اتاق زمان زیادی را صرف کردم و سعی کردم تا دیتیل تکسچر را تا حدی بالا ببرم که به یک اتاق متروکه شبیه شود.
تکسچر دیوار اتاق :
بخش چوبی دیوار :
متریال میز :
تکسچر کف :
متریال پنجره :
تکسچر دستگیره در :
متریال بطری :
متریال پایه ی شمع :
تنظیمات رندر :
به دلیل اینکه نمی شه volume light رو با استفاده از vray shadow که در داخل target direct light قرار دارد ساخت ، به همین دلیل من دو تا render pass گرفتم که یکی از این ها یک رندر معمولی هست و در دیگری به تمام مدل های صحنه override material با رنگ مشکی اعمال کردم و سپس vray shadow را عوض کردم و shadow map را جایگزین آن کردم.
و سپس دو تا رندر را در فوتوشاپ با یکدیگر ترکیب کردم تا volume light پدید آید.
این نتیجه ی نهایی کار هست امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید .
منتظر نظرات شما دوستان هستیم .
منبع : cgarena.com