آموزش ۳dsmax : تفاوت بین copy ، instance و reference
مقدمه :
در این آموزش سعی داریم به بررسی تفاوت بین copy ، instance و reference بپردازیم .چیزی که هنوز بسیاری از کاربران ۳dsmax بخصوص تازه کارها نمی دانند.
مرحله ۱ :
خوب بیاید برای شروع یک cylinder را از طریق panel create بوجود بیاریم.
مرحله ۲ :
در حالی که cylinder در حالت انتخاب قرار دارد با استفاده از کلید های ctrl+v یا shift+ حرکت دادن cylinder به یک طرف ، clone option dialog را ظاهر کنید.سپس copy را انتخاب کنید و ok را بفشارید.
مرحله ۳ :
حالا اگر بر روی cylinder جدید خود یه سری اصلاحات انجام بدیم ، مثل bend modifier و یا vertex های cylinder جدید رو تکان دهیم ، متوجه خواهیم شد که هیچ گونه تغییر بر روی cylinder اصلی (اورجینال) بوجود نمی آید.(این جز خاصیت های copy هست(.
مرحله ۴ :
حالا بیاید این دفعه با گرفتن کلید های ctrl+v ، به جای گزینه copy ، از instance استفاده کنیم و سپس ok را فشاریم.
همانطور که مشاهده می کنید این با با اعمال تغییرات و اصلاحات در cylinder جدید ، cylinder اصلی هم دچار تغییر می شود.
سلام
دستت دردنکنه…توضیح جامعه ای بود…خسته نباشید