آموزش سریع و مقدماتی زیبراش قسمت دوم

بازدید: 4319 بازدید
حالت شب

برای این کار، ابتدا سایز Canvas رو در منوی Document به صورت یک مربع در میاریم. مثلا سایز ۵۱۲ در ۵۱۲ .

بعد از دادن سایز مورد نظر، روی دکمه Crop کلیک میکنیم. ( باید دکمه Pro هم خاموش باشه )

 as_zbrush_b28

حالا طرح مورد نظرمون رو روی Canvas رسم می کنیم.

میتوینم که از کلید Shift + S برای ایجاد کپی استفاده کنیم.

حالا برای ایجاد Tile ، از کلید ~ روی صفحه کلید استفاده میکنیم.

صفحه رو حرکت میدیم تا به یک موقعیت خوب واسه Tile شدن برسیم.

as_zbrush_b29

حالا باید Alpha رو بسازیم. برای این کار می تونیم که از MRGBZ Grabber استفاده کنیم و Selection روی کل صفحه بپوشونیم، یا از دکمه Grab Doc از منوی Alpha استفاده کنیم که باعث میشه از کل تصویر توی Canvas ، آلفا بسازه.

as_zbrush_b30

as_zbrush_b31

as_zbrush_b32

با استفاده از براش Morph میتونیم که قسمت هایی از یک آبجکت رو به حالت اولیش برگردونیم یا به عبارتی از قبل و بعد کار روی آبجکت، با هم استفاده کنیم!

مثلا ما یه کاراکتر داریم که در حالت عادی قرار داره و همه چیز خیلی تمیزه! بعد میایم این کاراکترمون رو کثیف و زخمی و . . . میکنیم!

حالا با استفاده از براش Morph میتونیم بعضی جاها رو به صورت همون حالت اولیه، تمیز، و بعضی جاها رو همونجوری که کثیف کردیم، کثیف نگه داریم!

as_zbrush_b33

برای استفاده از این براش، ابتدا در بخش Morph Target از منوی Tool ، روی دکمه StoreMt کلیک میکنیم، تا ذخیره سازی از آبجکت کنونیمون ( کثیفمون ) انجام بشه.

 as_zbrush_b34

حالا باید آبجکت اولیمون ( تمیزمون ) رو Import کنیم. ( باید آبجکتی رو که Import میکنیم، تعداد Polygonهاش با آبجکت Store شده، برابر باشه ( یعنی نمیتونیم که اگه یه آدم رو Store میکنیم، اون جزییاتش رو به یه سگ بدیم! ) و همینطور، اگه میخوایم کیفیت جزییاتمون به همون شکل رو آبجکت Import شده نشون داده بشه، باید SDiveها هم با هم برابر باشن )

 as_zbrush_b35

حالا اگه از براش Morph استفاده کنیم، میبینیم که تغییرات دارن ظاهر میشن.

 as_zbrush_b36

nextPrevious

مطالعه بیشتر