آموزش سریع و مقدماتی زیبراش قسمت دوم

بازدید: 3762 بازدید
حالت شب

در بخش Depth از منوی Brush ، ما میتونیم که با استفاده از Gravity Strength ، حالتی شبیه به جاذبه زمین به براش بدیم.

as_zbrush_b37

با زیاد کردن مقدار لغزنده Gravity Strength ، میتونیم که Pointها رو به صورت شیبدار به طرف داخل و یا بیرون بکشیم.

as_zbrush_b38

جهت این شیب رو میتونیم با استفاده از Direction سمت چپ این لغزنده مشخص کنیم.

as_zbrush_b39

برای غیر فعال کردن Gravity Strength ، باید مقدار لغزنده رو روی صفر قرار بدیم.

با استفاده از دکمه TransP میتونیم که شفافیت آبجکت رو فعال کنیم.

as_zbrush_b40

با فعال کردن این دکمه، ما میتونیم که داخل یه آبجکت رو ببینیم. مثلا ما سر یه کاراکتر رو داریم، صورت اون رو شفاف میکنیم تا بتونیم دندون ها  و چشم و . . . رو ببینیم. (برای فعال شدن این دکمه باید در حالت Edit قرار داشته باشیم )

as_zbrush_b41

ما میتونیم که شکل یه آبجکت رو روی یه آبجکت دیگه ظاهر کنیم.

برای این کار، آبجکت مورد نظرمون ( شکل مورد نظر ) رو در بخش Subtool پیوست می کنیم. اون رو در مکان مورد نظرمون ( روی آبجکت اصلی ) قرار میدیم.

 as_zbrush_b42

حالا باید از براش ZProject استفاده کنیم!

as_zbrush_b43

این براش، رنگ و آبجکت رو از روی Canvas یا Subtool به ابزار فعال ( آبجکت اصلی ) ما منتقل می کنه.

مثلا ما می تونیم که آبجکت یک صورت رو، روی ته تصویری شبیه به آبجکتمون قرار بدیم و با استفاده از این براش، تکسچر این تصویر رو به آبجکتمون منتقل کنیم.

با این براش روی نقاط مورد نظر ضربه می زنیم. با این کار آبجکت اصلی ما به شکل مورد نظر در میاد.

( هنگام کار با براش Zproject ، باید مراقب باشیم که کانال Zadd یا Zsub فعال بشن )

nextPrevious

مطالعه بیشتر