قسمت اول : uv master آموزش

بازدید: 1618 بازدید
حالت شب

Poly group :

این گزینه استفاده ی بسیاری داره و شما با استفاده از این گزینه می تونید در uv packing و unwrap نتیجه ی بهتر و بدون ایراد تری رو بگیرید.همانطور که در شکل زیر می بینید این مدل سرباز به صورت ۷ poly group در اومده و سپس unwrap شده.

uv master6

نکته : زمانی که شما از poly group برای unwrap استفاده می کنید ، فرآیند unwrap در زمان کمتری طول می کشد.

Control painting mode :protect ، attract ، erase و density

برای این که کیفیت unwrapping افزایش پیدا کنه ، این پلاگین یه گزینه اضافه کرده به نام control painting که کنترل شما رو بر روی unwrap بالا می بره

Protect : با این گزینه جاهایی که دوست ندارید uv seams قرار بگیرند رو رنگ می کنید.(مثل صورت کاراکتر) رنگش قرمزه

uv master7

uv master8

Attract :

با این گزینه شما می تونید قسمت هایی که دوست دارید uv seams قرار بگیرند ، رنگ کنید که رنگش آبی هست.البته این دلیل نمی شه که نقاطی که رنگ نشده uv seams وجود نداشته باشه.بلکه uv master سعی می کنه uv seams رو به نقاط رنگ شده جذب کنه.

uv master9

نکته : توجه کنید که شما می تونید همزمان هم از protect وهم از attract استفاده کنید. در مورد attract یک ناحیه وسیعی رو که می خواید uv seams در اون قرار بگیرد رو رنگ می کنید و در مورد protect منطقه ی وسیعی رو که می خواید از وجود seams حفاظت بشه رو رنگ می کنید.(شما می تونید با RGB density ، شدت رنگ ها و تاثیرات اونا رو تنظیم کنید.

uv master10

در شکل بالا قسمت جلویی سر حفاظت شده و قسمت پشتی سر uv seams رو جذب
می کنه.

uv master11

شکل سمت چپ بالا بدون protect و attract هست و نتیجه ی جالبی رو نداره.اما شکل سمت راست از protect و attract استفاده شده و نتیجه بسیار مطلوبی رو داره.

Attract ambient occlusion :

uv master12

 

next

Previous

 

 

مطالعه بیشتر