قسمت اول : uv master آموزش

بازدید: 1608 بازدید
حالت شب

حالا وقتشه که بریم سراغ منوی uv master تا با ابزارهای این منو بیشتر آشنا بشیم :

working  on clone , copy and paste uvs

working on clone :

این گزینه ، یک مدل کپی شده از مدل اصلیتون رو با subdivision 1  در اختیارتون قرار می ده که دارای متریال  Skin4 می باشد .حالا دلیل این کار چیه ؟…. این کار باعث می شه زمانی که شما دارید از control painting برای uv کردن استفاده می کنید ، poly paint مدل اصلیتون نپره .در حقیقت وقتی شما این مدل کپی شده از مدل اصلیتون رو uv کردید ، بوسیله ی گزینه ی copy uvs و paste uvs ، uv خود را به مدل اصلی انتقال می دهید و این باعث می شه که دیتاهای مدل اصلیتون نپره.

نکته : زمانی که working on clone رو می زنید به اول اسم مدلتون یک CL_ اضافه می شه.

نکته : حالا اگر شما می خواید که تنها با یک کلیک unwrap رو انجام بدید ، بدون این که uv خود رو تنظیم و اصلاح کنید ، نیاز نیست از working on clone استفاده کنید.

زمانی که مدل کپی شده ی خود رو UV کردید درمنوی پلاگین گزینه ی COPY UVS رو بفشارید و سپس به مدل اصلیتون برید و در اونجا هم دکمه ی PASTE UVS رو بزنید.

uv master3

Unwrap all :

این گزینه بیشترین کاربردش زمانی هست که تعداد زیادی sub tool داریم که می خوایم بدون protection و یا attract ، unwrap رو انجام بدیم.

Symmetry :

با فعال کردن این گزینه ، پلاگین سعی می کنه که unwrap رو به صورت symmetrical ( قرینه) انجام بده.البته یه چیزی رو باید توجه کنید که جای uv seams خیلی مهمه و uv seams هم باید حتما قرینه باشد تا گزینه درست کار کند.

Use existing UV seams  :

اگر مدلتون رو در یک نرم افزار دیگه uv کرده باشید یا uv seams های اون رو مشخص کرده باشید ، باید این گزینه رو فعال کنید، تا از uv seams خود مدل استفاده کنه و از خودش نسازه.

توجه کنید که زمانی که این گزینه فعال هست شما فقط می تونید از density استفاده کنید و نمی تونید از protection و attract بهره ببرید چون این دو فقط برای بوجود آوردن seams ها هستند.

uv master4

uv master5

درسته که دو مدل بالا هر دو دارای uv seams یکسان می باشند ولی چون الگوریتم تعریف شده در زیبراش قوی تر هست ، به همین دلیل نقص uv در دومی کمتر شده و نظم بیشتری داره.

next

Previous

مطالعه بیشتر