آموزش فتوشاپ قسمت اول : brush tool

بازدید: 1467 بازدید
حالت شب

Brushes panel :

این پنل محل اصلی برای بوجود آوردن براش و اصلاح اون می باشد و دارای تنظیمات متفاوتی برای نوک براش است.

برای به نمایش در آمدن brushes panel ، کافیست به منوی window>brushes رفته و یا با استفاده از کلید F5 از کیبرد این کار را انجام دهید.البته ابزار براش نیز باید فعال باشد.

در قسمت اول این پنل ، براش های از پیش ساخته رو می بینید باکلیک بر روی هر کدام با طرح و شکل آن ها آشنا شوید .

brushtool09

بوجود آوردن نوک براش با استفاده از یک عکس :

یکی از توانمندی های نرم افزار فوتوشاپ ، بوجود آوردن براش با استفاده از عکس و یا هر رفرنس دیگر هست.در این آموزش ما از این عکس برای ساخت براش استفاده کردیم.

brushtool10

مرحله ی ۱ :

برای شروع این عکس را در فوتوشاپ باز کنید و سپس با دوکلیک پشت سر هم بر روی لایه ی background (در قسمت layers) ، به عکس خود قابلیت ادیت کردن رو بدهید.سپس به پنل channel  (window>channel)رفته و هر کدام از کانال هایی رو که خواستید ازش کپی بگیرید .برای کپی گرفتن از کانال ها باید ، کانال دلخواه خود را مثلا کانال green (سبز) را به سمت دکمه ی create new channel  ببرید و یک کانال green دیگر بوجود آورید .سپس بقیه ی کانال ها رو در حالت hide قرار دهید.

حالا با استفاده از کلید ترکیبی ctrl+I رنگ ها را invert کنید.سپس با استفاده از level ، عکس خود را کمی روشن تر کنید.سپس ctrl+A را بفشارید تا تمام جسم شما در حالت انتخاب قرار گیرد و در نهایت با نگهداشتن کلید ctrl+c ، کانلا خود را در clipboard کپی کرده و سپس این کانال را پاک کنید.یادتان باشد که بقیه ی کانال ها را از hide خارج کنید.

brushtool11

مطالعه بیشتر