آموزش سریع و مقدماتی زیبراش

بازدید: 5811 بازدید
حالت شب
  • باید خوب به یاد داشته باشیم که :

Edit : T   Draw : Q   Move : W   Scale : E   Rotate : R

a_s_zbush39

  • با رفتن به حالت Move و نگه داشتن دکمه Shift + S میتونیم که آبجکت رو بگیریم، بکشیم و از اون کپی ایجاد کنیم. پس از ساختن این کپی ها، فقط روی آخرین کپی ایجاد شده میتونیم اعمال Transform ( تغییر شکل » همون کارهای بالا، مثل Edit,Move,Scale و . .  ) رو انجام بدیم. ( با فشردن Ctrl + N بقیه پاک میشن )

a_s_zbush40

Mrgb * » یعنی M ( متریال ) و rgb ( رنگ های Red و Green و Blue )

وقتی که در این کانال هستیم، متریال و رنگ انتخابی، با هم استفاده میشن.

 a_s_zbush41

Rgb یعنی فقط از رنگ و M یعنی فقط از متریال استفاده بشه.

به کمک Rgb Intensity میتونیم که شدت استفاده از رنگ رو کنترل کنیم.

 a_s_zbush42

  • در حالت Zadd، پیکسل ها به سمت بیرون ( به سمت ما ) و در حالت Zsub پیکسل ها به سمت داخل کشیده میشن.

a_s_zbush43

اگر در حالت Zadd باشیم، با نگه داشتن دکمه Alt در حالت Zsub قرار میگیریم و بالعکس.

 a_s_zbush44

به کمک Z Intensity میتونیم که شدت Zadd و Zsub رو کنترل کنیم.

a_s_zbush45

Z Intensity و Rgb Intensity با هم رابطه مستقیم دارن و با هم کم و زیاد میشن.

Zcut که به صورت خاموش دیده میشه، برای ایجاد برش استفاده میشه.

a_s_zbush46

برای استفاده از Zcut، ما اول باید یک آبجکت رو بکشیم، Zcut رو انتخاب کنیم، بعد با یه آبجکت دیگه روی آبجکت قبلی برش ایجاد کنیم! بسته به شکل آبجکت دوم، آبجکت اولی برش زده میشه!

 a_s_zbush47

Draw Size *  اندازه Brush رو مشخص میکنه. میتونیم از کلید S هم استفاده کنیم.

Focal Shift میزان نرمی و سختی Brush رو مشخص میکنه. میتونیم از کلید O هم استفاده کنیم.

a_s_zbush48

روی نشانه گر موس، دو تا دایره داریم که دایره بیرونی مربوط به Draw Size و دایره درونی مربوط به Focal Shift هست.

a_s_zbush49

با گرفتن و بردن لغزنده Focal Shift به سمت چپ، Brush حالت سخت تر و تیزتر، و با بردن به سمت راست، Brush حالت نرم تری پیدا میکنه.

nextPrevious

مطالعه بیشتر