برای پاک کردن پیکسل های مرده از کلید Ctrl + N استفاده میکنیم که با این کار فقط پیکسل های زنده باقی میمونن.
- برای دیدن عمق یا فاصله پیکسل ها از هم، میتونیم از Perspective ( دورنمای سه بعدی ) استفاده کنیم.
برای فعال کردن Perspective از کلید P استفاده میکنیم.
وقتی که Perspective فعال نیست ( همون حالت پیشفرض )، پیکسل های دورتر، نسبت به فاصله اصلیشون نزدیک تر ( بزرگتر از اندازه واقعیشون ) و پیکسل های نزدیک تر، دورتر و کوچیکتر به نظر میان، ولی وقتی که فعال هست این فاصله ها و اندازه ها به صورت واقعی نمایش داده میشن.
وقتی که Perspective فعال نیست :
وقتی که Perspective فعال هست :
- برای مشخص کردن عمق بین چند تا آبجکت میتونیم از گزینه Fog ( مه ) که در منوی Render قرار داره استفاده کنیم.
با فعال کردن این گزینه، یه صفحه شبیه مه ظاهر میشه که باعث میشه پیکسل های دورتر کم کم محو بشن و در واقع دارن از ما دور میشن! ولی این دور شدن تغییری در اندازه پیکسل هایی که میبینم ایجاد نمیکنه !
به این تصاویر دقت کنید :
میتونیم شدت و عمق این صفحه مه آلودمون رو هم کنترل کنیم.
برای این کار میتونیم از تنظیماتی که توی منوی مربوط به Fog داره استفاده کنیم.
و یا اینکه در حالت Move قرار بگیریم و روی یک فضای خالی از Canvas کلیک کنیم و بکشیم!
سلام
واقعا دستتون درد نکنه شاید بیشتر از ۹۹٫۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹% زیبراش رو برای کسایی مثل من آموزش دادید.
…
دمتون گرم
لطف داری عزیز 🙂