The Making Of Snowy Night

بازدید: 1408 بازدید
حالت شب

به نام خدا

سلام من adam zollinger هستم ، که در زمینه شبیه سازی معماری در شهر salt lake city مشغول به کار هستم و از این که می خوام آموزش خودم رو با شما دوستان به اشتراک بزارم ، خیلی خوشحالم.

صحنه که می بینید جدید ترین کارم هست که به تازگی اون رو تکمیل کردم.

The Making Of Snowy Night-21

برای ساخت این صحنه من از یک concept کم گرفتم و هدفم از انجام این پروژه کشف تکینیک های جدید بود.

مدلسازی :

The Making Of Snowy Night-02

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید مدلهای زیادی در صحنه وجود داره و این خودش بعث سنگین شده صحنه شده ، تعداد polygon ها در این صحنه حدود ۱۰۰۰۰۰۰۰ است.به همین دلیل من برای سبک تر کردن صحنه ، برخی از مدل ها رو تبدیل به proxy کردم و همچنین از displacement map هم در کار استفاده کردم.

یکی از ابزارهای مدلسازی که من در این کار زیاد از اون استفاده کردم ، blobmesh بود . اکثر برف های موجود در صحنه توسط این ابزار بوجود آمده اند.

در تصاویر زیر ما قصد داریم تا نحوه ی ایجاد برف بر روی سطح یک تخته سنگ را به شما دوستان نشان دهیم :

۱- ابتدا از مدل تخته سنگ یک کپی برمی داریم و آن را تبدیل به edit poly می کنیم.

۲- در editpoly به حالت انتخاب (selection mode) را بر روی face قرار داده و همچنین تیک گزینه ی ignore back faces را هم می زنیم و سپس به نمای top می رویم و face های که درست در قسمت بالایی تخته سنگ قرار دارند را انتخاب می کنیم.

۳- حالا به نمای perspective بروید و سپس تعدادی از face ها را که به اشتباه select شده اند را از حالت انتخاب خارج کنید.

۴- حالا باقی face هایی را که انتخاب نکرده اید را delete کنید. حالا از این مدل جدید می توانید به عنوان یک base برای ابزار blobmesh استفاده کنید.

The Making Of Snowy Night-03

برای مشاهاده ادامه آ؛موزش از لینک زیر اقدام نمایید

buy2

 

مطالعه بیشتر