STATIC FRICTION :
مقدار نیروی لازم برای حرکت دو جسم بر روی یکدیگر را تعیین می کند.(در این حالت هنوز حرکتی بین دو سطح اتفاق نیوفتاده است)
DYNAMIC FRICTION :
میزان اصطکاک رو در زمانی که دو تا جسم روی هم کشیده می شوند نشان می دهد.
مثال برای درک بهتر : برای اینکه شما بتونید یک خودروی ساکن را حرکت دهید ، باید نیروی اصطکاک ایستایی (STATIC FRICTION) کمتر ازنیروی اصطکاک جنبشی (DYNAMIC FRICTION ) باشد.حالا اگر نتوانیم این خودرو را حرکت دهیم یعنی STATIC F بیشتر از DYNAMIC F است.
BOUNCINESS :
این پارامتر ، میزان جهش و پرش جسم را در لحظه برخورد و بعد از آن تعیین می کند.برای مثال یک توپ تنیس نسبت به توپ فوتبال در هنگام برخورد به زمین دارای ارتفاع پرش بیشتر و تعداد پرش بیشتری است.این یعنی میزان پارامتر BOUNCINESS در توپ پینگ پونگ بیشتر است.
Physical shapes rollout :
Massfx در زمان شبیه سازی ، برای جسم شما یک شکل رو در نظر می گیره و طبق اون شبیه سازی رو انجام می ده .در این قسمت شما می تونید شکلتون رو انتخاب کنید.پس انتخاب گزینه مناسب برای شکلمون ، می تونه کارمون رو طبیعی کنه.در زیر می تونید انواع شکل ها رو مشاهده کنید :
همانطور که در شکل بالا می بینید تنها سه شکل شبیه قوری ما هست (custom و concave و convex).اما اگر جسم ما یک توپ بود باید از sphere استفاده می کردیم.من بعد از مقایسه کردن به این نتیجه رسیدم که در این جا concave از همه بهتر است چون با concave در هنگام شبیه سازی اجسام از داخل دسته قوری رد می شوند در حالی که در باقی شکل ها اینطور نیست.پس اگر قراره توی شبیه سازیمون ، جسمی از داخل دسته قوری عبور کند ، concave از بقیه مناسب تر است
نکته : بیشتر اوقات convex بهترین گزینه هست و کاره شبیه سازی هم سریع تر انجام می شود.فقط در مواقعی مثل شکل بالا باید از concave استفاده کرد.
نکته : حالا اگر rigid body را بر روی static بگذارید گزینه ای دیگر به shapes اضافه می شود ، که original نام دارد.زمانی که جسم خود را در حالت static میگذارید بهترین گزینه original است.
نکته : converx تنها شکلی هست که برای همه ی rigid body ها کاربرد دارد.
Forces :