آموزش render to texture در ۳dsmax

بازدید: 3132 بازدید
حالت شب

 آموزش render to texture

 

در این آموزش قصد داریم تا نحوه ی انتقال normal map و diffuse map از یک مدل high poly به یک مدل low poly رو به شما آموزش دهیم.

 

۱- برای شروع  مدل lowpoly را انتخاب می کنیم و به modify panel می رویم و سپس در زیر شاخه ی edit uvs  ، دکمه ی uv editor را انتخاب می کنیم.

baking-textures-01

در پنجره ی باز شده شما می تونید مدل uv شده رو تماشا کنید.

۲- در ابزارهای پایین این پنجره ، در قسمت sub-object selection ، بر روی polygon کلیک کنید سپس بر روی select by element uv toggle کلیک کنید.

baking-textures-02

در پنجره ی اصلی edit uvws بر روی قسمت های مختلف مدل کلیک کنید و نتیجه رو در viewport مشاهده کنید.زمانی که کارتون تموم شد پنجره رو ببندید.

حالا باید مدل high poly رو وارد کنیم :

۱- از قسمت application menu>import>merge را انتخاب کنید و سپس از پنجره ی باز شده مدل خود را وارد کنید.همانطور که می بینید پنجره ی merge dialog باز می شود.

baking-textures-03

۲- در این پنجره مدل high poly  خود را انتخاب کنید و سپس ok را بفشارید.همانطور می بینید الان دو تا مدل در صحنه داریم که یکی از آن ها low poly و دیگری high poly است.(که دقیقا بر روی هم افتاده اند.)

baking-textures-04

مطالعه بیشتر