آموزش ۳dsmax : متحرک سازی تکسچر

بازدید: 1452 بازدید
حالت شب

مرحله ۵ :

بر روی sub-material شماره ۱ کلیک کنید و تا تنظیمات و پارامتر های متریال شما ظاهر شود.حالا بر روی دکمه ی diffuse که در زیر blinn basic parameters قرار دارد کلیک کنید و در صفحه ی باز شده bitmap را انتخاب کنید.حالا map مورد نیاز خود را انتخاب کنید و سپس دکمه ی show standard map in the viewport را بفشارید .

animatetexture05

مرحله ۶ :

حالا زمان سنج خود را انتخاب کنید و sub-object material را به آن اعمال کنید.همانطور که می بینید یه سری مشکل وجود داره و تکسچر به خوبی بر روی زمان سنج ما قرار نگرفته.در مرحله بعدی این مشکل را حل خواهیم کرد.

animatetexture06

مرحله ۷ :

زمان سنج را انتخاب (select) کنید و سپس به قسمت modify panel بروید و uvw map modifier را انتخاب کنید.زیر قسمت parameters ، mapping type را بر روی planar قرار دهید.حالا gizmo را انتخاب کنید و موقعیت تکسچر خود را از نظر چرخ و مکان و سایز تغییر دهید تا تکسچر به درستی در جای خود قرار گیرد.نگران بدنه نباشید به زودی این مشکل را نیز بر طرف خواهیم کرد.

animatetexture07

مرحله ۸ :

حالا همانند روش قبل بقیه ی متریال های مربوط به عقربه و نمایشگر زمان سنج را وارد کنید.

animatetexture08

مطالعه بیشتر