آموزش متحرک سازی تکسچر در ۳dsmax
در این آموزش قصد داریم با تکنیکی ساده و زیبا به بررسی متحرک سازی تکسچر در ۳dsmax بپردازیم.از این روش می تونید در متحرک سازی ساعت ، کامپیوتر ، صفحه ی موبایل ، صورت کاراکتر و … استفاده کنید.
مرحله ۱ :
همانطور که در شکل می بینید ، ما یه زمان سنج داریم که هیچ عقربه ای نداره و ما می خوایم به جای یه عقربه ی سه بعدی از یک عقربه ی دو بعدی برای زمان سنجمون استفاده کنیم.
مرحله ۲ :
برای شروع من چند تا تکسچر درست کردم که موقعیت عقربه توی هرکدوم با بقیه فرق داره.
مرحله۳ :
خوب بیاد اول واسه زمان سنجمون متریال بسازیم.کلید mاز کیبرد را بفشارید تا material editor باز شود.سپس یکی از کره های خالی (slot) را انتخاب کنید و سپس بر روی کلید standard کلیک کنید و multi/sub-object را انتخاب کنید.
مرحله ۴ :
حالا زیر multi/sub-object basic parameters ، بر روی دکمه ی set number کلیک کنید و با توجه به احتیاجتون ، مقدار آن را انتخاب کنید.من برای این کار از ۹ تا متریال استفاده کردم ، که یکی از آن ها مخصوص بدنه و باقی مخصوص عقربه و صفحه نمایشگر آن.