آموزش مدلسازی پیچ گوشتی در ۳dsmax
در این آموزش من قصد دارم تا با استفاده از تکنیک loft ، یک پیچ گوشتی رو با تموم جزدیاتش مدلسازی کنم. خوب بیاید شروع کنیم…
۱- ابتدا می خوام دسته ی پیچ گوشتی رو درست کنم.به قسمت create>spline بروید و سپس سه تا ngon به همراه یک star بوجود آورید.(همانند شکل زیر ).
حتما دوست دارید بدونید واسه چی به جای circle از ngon استفاده کردم .جواب این سوال رو در مراحل بعدی آموزش خواهید فهمید.
۲- حالا نیاز به یک line داریم که نقش linepath را بازی کند.این line باید حدود ۸۰ باشد.ابتدا snap را فعال کنید و سپس مطمئن بشید که در تنظیمات grid points فعال است.در نمای front یک از قسمت create>spline ، یک line به اندازه ی ۸۰ بوجود اورید.من نمی دونم که شما از چی سیستم اندازه گیری (units) دارید استفاده می کنید.مهم نسبت بین path و shape هست.
۳- handle path (line) را انتخاب کنید و سپس به create panel > compound object > loft بروید.
۴- در قسمت پارامترهای loft ، در creation method roll out ، بر روی دکمه ی get shape کلیک کنید و سپس ngon01 را از صحنه انتخاب کنید.همانطور که در شکل زیر می بینید ، مقطع line به شکل دایره می شود.
مرسی از اموزش خوبتون
ممنون از شما