آموزش مدلسازی مقرنس

بازدید: 5309 بازدید
حالت شب

برای تکسچرینگ و متریال دهی این کار ، مدل را انتخاب نموده و در قسمت Modifier List گزینه Unwrap UVW را به مدل نسبت دهید.

mogharnas 17

در پارامترهای Unwrap گزینه Open UV Editor را بزنید تا پنجره Edit UVWs باز شود .

mogharnas 18

زیر مجموعه Face ابزار Unwrap را انتخاب نموده و سطوح مورد نیاز برای تکسچرینگ را انتخاب کنید.

mogharnas 19

پس از انتخاب پولیگان های هر سطح ، بر روی ابزار Quick Planar Map در پارامترهای Unwrap  کلیک نمایید تا بصورت مسطح در پنجره Edit UVWs قرار گیرند.

mogharnas 20

اکنون با استفاده از ابزارهای موجود در این پنجره سطوح را در کادر مربع شکل پنجره Edit UVWs بچینید.

mogharnas 21

حال ، در منوی این پنجره وارد Tools > Render UVW Template شده با انتخاب سایز مناسب از سطوح چیده شده یک رندر گرفته و آنرا ذخیره نمایید.

mogharnas 22

اکنون رندر گرفته شده را در نرم افزار Photoshop باز نموده و با استفاده از ابزارهای Transform عکس های گرفته شده از کاشی ها را بر روی سطوح منطبق نمایید . برای از بین بردن سایه ها و یا هایلایت های ناخواسته عکس ها ، می توانید از ابزار Image > Adjustments > Shadows/Highlights استفاده کنید.

mogharnas 23

پس از ذخیره کردن تکسچر طراحی شده در فتوشاپ ، مجددا به محیط مکس بازگشته ، از این تکسچر در ساخت متریال مقرنس استفاده نموده و آن را به مدل ساخته شده نسبت دهید . به این ترتیب کار مدلینگ و تکسچرینگ این مقرنس به اتمام رسید.

mogharnas 25

::::::::::::::::::::::::::::::::::

اثر : محمد یزدی راد

سایت منبع : Yazdirad.com

Previous

مطالعه بیشتر