آموزش ساخت برف در تری دی مکس

بازدید: 2331 بازدید
حالت شب

مرحله ۱۱

در عملگر Speed عدد Speed رو به ۱۰۰ تنظیم کنید.

3dsmax_Snow_step11

مرحله ۱۲

یک عملگر Collision به Event جاری ، با  کشیدن (درگ) آن را از Depot در پایین Particle View window اضافه می کنیم. یک Udeflector به لیست Deflectors List اضافه کنید. در قسمت زیر Test True If Particles > Collides گزینه Speed را به Stop تنظیم کنید. اگر شما اسلایدر زمان را حرکت بدهید شما خواهید دید که ذرات در حال برخورد به آبجکت ها هستند. و در روی سطح آبجکت ها باقی می مانند.

 3dsmax_Snow_step12

مرحله ۱۳

برای ازبین بردن ذرات اضافی که به خارج از مدل باریده می شوند، یک عملگر Collision بسازید. یک Deflector دو وجهی به Deflectors List اضافه کنید.

 3dsmax_Snow_step13

مرحله ۱۴

یک عملگر Delete در قسمت Event جدید بسازید. با اتصال Collision به Event ساخته شده جدید ، ذراتی که با Deflector برخورد می شوند به Event 004 فرستاده شده ، جایی که عملگر Delete آنها را از بین خواهد برد.

 3dsmax_Snow_step14

 مرحله ۱۵

اسلایدر زمان را به فریم ۳۰ حرکت بدهید. و منتظر ParticleFlow بمانید تا ذرات به روز رسانی بشوند.

 3dsmax_Snow_step15

مطالعه بیشتر