قسمت اول : محیط کلی نرم افزار(SpeedTree)
مقدمه : نرم افزار speedtree برای بوجود آوردن گیاهان، درختان و سبزه ها هست.و شما می تونید یه درخت رو به زیبایی در این نرم افزار شبیه سازی کنید .حتی از مدل های این نرم افزار می شه در صنعت گیم سازی استفاده کرد.می تونید یه درخت فانتزی با شکلی خاص رو طراحی کنید.امیدوارم این آموزش مفید واقع بشه.
نحوه حرکت ، چرخش و zoom در viewport :
نرم افزار speedtree این قابلیت رو برای کاربران ۳dmax و maya قرار داده تا بتونند همانند این نرم افزار ها در محیط speedtree حرکت و چرخ و zoom انجام دهند.برای تنظیم این موضوع باید به شکل زیر عمل کرد :
برای مثال من تنظیمات ر وبر روی تری دی مکس گذاشتم و برای حرکت (نگه داشتن کلیک وسط و حرکت دادن موس) ، چرخش (نگه داشتن دکمه ی alt با کلیک وسط موس و حرکت دادن آن) ، zoom (چرخش دکمه ی وسط موس ).
درک GENERATOR ها :
مدل های SPEED TREE شامل دو نوع آبجکت می باشد : generators و nodes
Generators :
به عنوان یک قانون است که نحوه ی رشد یه بخش از درخت رو تعریف می کنه.generator هایی وجود دارند که شاخه ها ، برگ ها و پروکسی ها و … رو تعریف می کنند.
Nodes :
منظور قسمت های واقعی یک درخت هست و وظیفه ی generator ها بوجود آوردن node هاست.
Linking generators :
مدل درخت توسط generator ها ایجاد می شه و سپس می شه تنظیمات لازمه رو بر روی اون انجام داد.مثلا برای ساخت یه درخت جدید با ۱ تنه و ۲۰ شاخه ، به ۳ تا generator نیاز داریم. یه ستون generator برای درخت (tree) ویکی هم برای تنه آن (trunk) و دیگری هم برای شاخه و شاخه ی برگ ها .trunk بچه ی tree generator به حساب میاد با مقدار۱ و branchs هم بچه ی trunk به حساب میاد بامقدار۲۰٫این توضیحات را در شکل زیر می تونید مشاهد کنید