جزئیات sculped شده :
برای صورت حیون ها از sphere استفاده کردم. صورت شیر روی شانه کاراکتر رو با حقه ساختم و با استفاده از یک عکس که از اینترنت پیدا کرده بودم ساختمش.البته اولش جالب نشد و برای بهتر شده و برجسته تر شدن کله ی شیر مجبور شدم مدل رو به ۳dsmax ببرم و با استفاده از ffd modifier کله ی شیر رو برجسته تر کردم و سپس اون رو به درستی بر روی شانه ی کاراکتر قرار دادم.
تزئینات :
زمانی که کار روی قسمت های بزرگ به پایان رسید ، به سراغ قسمت های کوچک رفتم من می خواستم که گلادیاتور من شبیه به یک قهرمان و مورد علاقه ی امپراطور باشه .به خاطر همین از یه سری از حیوانات و تعدادی حفاظ برای قدرت بخشیدن به گلادیاتور استفاده کردم.
من از تکنیک زیر برای پوشاندن زره با وسایل تزینی استفاده کردم :
۱- ابتدا با استفاده از پلاگین goz ، مدل خود (star) رو وارد ۳dsmax کردم و سپس star رو نزدیک سطحی که قرار بودن روش قرار بگیره قرار دادم.
۲- سپس مدل نیم کره (half sphere) رو انتخاب کردم و سپس یک کپی ازش گرفتم و بعد از اون morpher modifier رو به مدل اصلی اعمال کردم.در morpher ، نیم کره کپی شده رو برداشتم و سپس سطح نیم کره ی کپی شده رو کاملا صاف کردم .
۳- در morpher ، مقدار رو بر روی ۱۰۰ قرار دادم.
۴- سپس مدل وارد شده (star) به مکس رو باز هم به سطح نزدیک تر می کنیم.
۵- حالا مدل خود را انتخاب کنید و سپس skin wrap modifier رو به آن اعمال کنید.حالا پارامترها به سطح اصلی اضافه می شه.سطح اصلی (نیم کره) راانتخاب کنید و سپس در morpher مقدار رو بر روی ۰ بگذارید. اگر نتیجش جالب نشد و vertex ها به هم ریخته شد، باید با مقدار distance inf که در skin modifier هست بازی کنید تا درست شود.حالا دوباره با استفاده از پلاگین goz مدل star رو به zbrush برگردانید.
البته این تکنیک همیشه خوب جواب نمی ده و بعضی اوقات من مدل خود را دوباره در زیبراش تغییر شکل می دم تا درست بشه. برای بخش های کوچک زره مثل پیچ ها ( bolts) و طناب ها (ropes) از path deform modifier استفاده کردم تا در جای دقیق خود قرار بگیرند.