the making of gladiator

بازدید: 2729 بازدید
حالت شب

 

مدلسازی حفاظ قسمت پا و بازو :

 

برای مدلسازی ابتدا از ۳dsmax استفاده کردم و مدل ساده ای رو ساختم و پس از اون مدل ها رو به zbrush وارد کردم و سپس چروک ها و دیتیل های مربوطه رو بر روی لباس ها اضافه کردم. (نکته ی قابل توجه اینه که من کوک ها و نخ های روی لباس رو در ۳dsmax مدلسازی کردم تا کار طبیعی تر و دقیق تر انجام بشه.همچنین برای unwrap هم کار ساده تر بود.

 

برای پارچه ی لباس از ابزار noise maker در zbrush استفاده کردم.راه های زیادی برای این کار وجود داره اما من ساده ترین راه رو انتخاب کردم.

 

مراحل کار به صورت زیر بود :

اول از همه مطمئن باشید که مدل uv شده.(uv layout و uv master ابزارهایی هستند که من برای uv کردن از اونا استفاده می کنم).حالا در داخل noise maker ، حالت نمایش رو از ۳d به uv عوض کردم.سپس stripes pattern رو از nise plug انتخاب کردم و با پارامتر rotation controls بازی کردم تا خطوط به صورت عمودی (vertically) بر روی مدل قرار گیرند.سپس surface noise رو اعمال کردم و به noise maker برگشتم واین بار مقدار rotation control رو طوری تغییر دادم که خطوط به صورت افقی (horizentally)بر روی مدل قرار گیرند و در پایان دوباره surface noise را اعمال کردم.

The Making Of Gladiator-05

چین و چروک ها :

 

این خیلی خوبه که شما noise ساخته شده رو بر روی یک لایه ذخیره کنید تا اگر نیاز بود بتونید دیتیل موجود بر روی لباس را تغییر دهید.

برای چین و چروک ها به ندرت از رفرنس استفاده می کنم برای مثال در این کار تنها از دو تصویر برای فهمیدن جهت قرار گیری چین و چروک ها استفاده کردم.

 

من همچنین یک حوله آشپزخانه رو به این شکل درآوردم تا بهتر به نحوه ی قرار گیری چروک ها پی ببرم. همانطور که گفتم من کمتر از این روش برای ساخت چین و چروک استفاده می کنم چون می شه چین و چروک رو در ۳dsmax شبیه سازی کرد. ولی توی این کار دوست داشتم تا خود چین و چروک ها رو بسازم.

The Making Of Gladiator-06

 

مطالعه بیشتر