به نام خدا
یکی از مهمترین فاکتورها در واقعی شدن یک رندر ، نورپردازی آن است.
در مقاله زیر هدف ما استفاده از تکنیک های ساده برای واقعی کردن یک رندر است.
یکی از اولین مراحل برای طبیعی کردن نورپردازی یک صحنه ، وجود آوردن ناحیه های تاریک و روشن می باشد ، که برای ما عمق رو ایجاد می کنه.
برای رسیدن به این هدف باید نورهای صحنه در فاصله ی مناسب نسبت به یکدیگر قرار داشته باشند.همچنین انجام تست رندر های مکرر بعد از هر گونه تغییر در پارامترهای نورها می تونه ما رو به هدفمون نزدیک تر کنه.
در موتور رندر mental ray برای تمرین می تونیم از نورهای photometric targets lights به عنوان نورهای جهتی (directional point) در نمای left یا front ویوپورت استفاده کنیم.
نکته: منظور از نورهای جهتی نورهایی است که به جهت خاصی تابیده می شوند.
زمانی که اولین نور را بوجود آوردید ، به modify panel بروید و سپس نوع سایه (shadow) را به ray traced shadows تغییر دهید.با این کار ، سایه های دقیق تری رو در رندر خواهیم دید.
همچنین ، distribution type رو اغلب بر روی photometric web قرار دهید.(در این قسمت شما باید ies web file مناسب انتخاب کنید.)
خوب زمانی که همه ی تنظیمات مربوط به نور ساخته شده رو انجام دادید ، گزینه ی target را غیر فعال کنید تا موقع کپی برداری از این نور ، کار راحت تری را پیش رو داشته باشید.
برای مشاهده ادامه آموزش لطفا بر روی لینک آموزش کلیک فرمایید .