برای نور پردازی محیط ، از یک hdri map استفاده کردم که رنگ آبی زیبایی رو به صحنه اضافه کرد.بقیه ی نورها به رنگ زرد هستند .background رو توسط دو نور spherical vray light روشن کردم.برای پنجره ها از یک plane استفاده کردم و بر روی آن vray light map اعمال کردم و تنها اتاق سمت چپ از بالا دارای یک نور از نوع sphere در داخل اتاق است.
برای فانوس من از سه تا منبع نور مختلف استفاده کردم.از یک vray light sphere در داخل لامپ استفاده کردم تا حالت شیشه ای لامپ رو بهتر نشون بده.(قسمت شیشه ای لامپ دارای یک dirt mask در قسمت refraction و glossy می باشد.)سپس از یک omini lights برای روشن کردن محیط دور فانوس استفاده کردم.این روش باعث شد تا کنترل خوبی بر روی نورپردازی داشته باشم.
برای post production از after effect استفاده کردم و در این قسمت مواردی مثل تنظیم contrast ، color correction ، مقداری glow و depth of field بر روی کار اعمال کردم.
امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.
منبع : ۳dtotal.com