نورپردازی و تنظیم دوربین : یکی از بخش های مهم در خلق یک اثر هنری سه بعدی ، استفاده مناسب از دوربین و نورپردازی می باشد . برای مثال در نورپردازی : شدت نور ، زاویه تابش ، شدت سایه ها …..و در دوربین : زاویه مناسب ، تناسبات و ….. دارای اهمیت زیادی می باشند. برای نورپردازی این صحنه من از تعدادی box کمک گرفتم و حتی با جابه جا کردن box ها نورپردازی صحنه را تغییر دادم. مدلسازی : من فرض رو بر این گذاشتم که شما دوستان مدلسازی رو به خوبی بلد هستید و همین دلیل خیلی بر روی بخش مدلسازی مانور نمی کنم .البته برای نشستن مطلب کمی توضیحات بر روی تصاویر نوشتم. برای مثال در تصویر زیر نحوه ی مدلسازی یکی از طبقات برج را شبیه سازی کردم و بخش های مختلف اون رو به نماش قرار دادم. ترجمه ی نوشته ی های داخل تصویر از بالا به پایین : ۱- سقف و ستون ها ۲- نورهای سقف (از یک vray light material به همراه یک opacity map استفاده شده است.) ۳- در این plane ها از تکسچر برای نمایش داخل ساختمان استفاده شده است.البته بعضی از polygon ها رو پاک کردم تا نورهای سقف دیده بشه. ۴-دو لایه شیشه وجود داره. double reflection (بازتاب دو برابر) موجب چشمگیر تر شدن ساختمان می شه. ۵- دیوارها و قاب پنجره ها .برای ساخت قاب پنجره ها ابتدا شیشه ها ساخت شده و سپس همه ی edge ها را انتخاب کرده و دکمه ی create shape from selection را می فشاریم و در پایان به line ها ضخامت (thickness) می دهیم.
آموزش Making of Cloned to be Different
حالت شب
با سلام
بنده همین الان با سایت خوبتون آشنا شدم و از این بابت خیلی خوشحالم
ضمنا از بابت سایت پر محتواتون بهتون تبریک میگم بسیار سایت خوبی دارین
دوتا سوال داشتم از خدمتتون
روش عضویت توی سایتتون چجوریه
بنده آموزشهای وی ری برای سینما فوردی رو میخواستم چجوری میتونم پیدا کنم ایکاش آموزشهای وی ری سینما فوردی رو هم میگذاشتین
بازم از بابت این سایت پر محتوا خدمتتون تبریک عرض میکنم
رضا
سلام، ضمن خوش آمد گویی به شما دوست عزیز، ممنون، نظر لطف شماست. برای عضویت تا چند روز آینده قسمت مربوط راه خواهد افتاد. ان شاالله آموزش ها مورد رضایت دوستان واقع شده باشد.
موفق باشید
بسیار عالی.
سایت بسیار خوب و پر محتوایی دارید و امیدوارم در تمام مراحل پیشرفتتون موفق باشید.