آموزش making of Camaro zl1
مقدمه :
من humam munir هستم که در زمینه ی ۳d مشغول به فعالیت هستم.
در این آموزش تمرکز من بر روی تکسچر ، نورپردازی ، رندر و پست پروداکشن هست و من در مورد مدلسازی کار توضیح زیادی نمی دم چون آموزش های زیادی در اینترنت وجود داره و شما می تونید به راحتی اونا رو پیدا کنید.
References (رفرنس ها ) :
چیزی قبل از شروع هر پروژه مهمه اینه که ابتدا ما باید تعدادی رفرنس با کیفیت از کارمون پیدا کنیم.یک رفرنس خوب دو تا نتیجه رو در برداره : ۱- به ما ایده می ده ۲- با ایده های ما مخلوط می شه.در زیر تعدادی از این رفرنس ها رو مشاهده می کنید.
همچنین من از طریق سایت http://www.the-blueprints.com/ یک بلوپرینت از ماشین Camaro رو دانلود کردم تا بتونم ازش در مدلسازی استفاده کنم.
مدلسازی :
برای مدلسازی ابتدا از فریم دور چرخ شروع کردم و سپس مدلسازی رو گسترش دادم و وقتی فرم بدنه در اومد ، اون موقع به سراف جزئیات رفتم و به کارم دیتیل و اسموس دادم.
و اینم مدل کامل شده ماشین …..
مدلسازی محیط :
مدلسازی جاده کاره آسونی بود .من برای شروع از یک spline استفاده کردم و ان را به شکل منحنی درست کردم و سپس یک پی از spline ساخته شده گرفتم و دو سر دو spline را به هم وصل کردم و سپس آن را تبدیل به edit poly کردم. (البته شما می تونستید این کار رو با استفاده از یک plane هم انجام بدید)
برای مدلسازی زمین هم ابتدا یک plane ایجاد کردم و سپس segment های plane رو زیاد کردم و plane رو تبدیل به edit poly کردم و سپس با استفاده از ابزار paint deformation بر روی آن پستی بلندی ایجاد کردم.
برای متریال از vray blend material استفاده کردم .شما می تونید متریال ها رو در شکل های زیر مشاهده کنید.
متریال بدنه ماشین :
متریال شیشه :
متریال فلز :
متریال پلاستیک :
متریال خیابان :
نورپردازی :
در این کار من از دو تا نور استفاده کردم : ۱- target light به عوان خورشید و ۲- vray light در جلوی ماشین.
دوربین :
من vray physical camera رو به عنوان دوربین انتخاب کردم.
تنظیمات رندر :
بعد پایان تنظیمات و متریال ، این رندر رو دراین رندر رو در۳dsmax گرفتم :
قبل از پست پروداکشن من motion blur رو به ماشین اضافه کردم تا اینجور به نظر بیاد که انگار ماشین در حرکت هست.
سپس رندر خود را وارد photoshop کردم شروع به کار کردن بر روی آن کردم.
Glow :
تغییر رنگ ماشین :
استفاده از reflection pass :
استفاده از refraction pass :
و اینم رندر نهایی :
:::::::::::::::::::::::
منبع : cgarena.com