آموزش render to texture
در این آموزش قصد داریم تا نحوه ی انتقال normal map و diffuse map از یک مدل high poly به یک مدل low poly رو به شما آموزش دهیم.
۱- برای شروع مدل lowpoly را انتخاب می کنیم و به modify panel می رویم و سپس در زیر شاخه ی edit uvs ، دکمه ی uv editor را انتخاب می کنیم.
در پنجره ی باز شده شما می تونید مدل uv شده رو تماشا کنید.
۲- در ابزارهای پایین این پنجره ، در قسمت sub-object selection ، بر روی polygon کلیک کنید سپس بر روی select by element uv toggle کلیک کنید.
در پنجره ی اصلی edit uvws بر روی قسمت های مختلف مدل کلیک کنید و نتیجه رو در viewport مشاهده کنید.زمانی که کارتون تموم شد پنجره رو ببندید.
حالا باید مدل high poly رو وارد کنیم :
۱- از قسمت application menu>import>merge را انتخاب کنید و سپس از پنجره ی باز شده مدل خود را وارد کنید.همانطور که می بینید پنجره ی merge dialog باز می شود.
۲- در این پنجره مدل high poly خود را انتخاب کنید و سپس ok را بفشارید.همانطور می بینید الان دو تا مدل در صحنه داریم که یکی از آن ها low poly و دیگری high poly است.(که دقیقا بر روی هم افتاده اند.)