آموزش مدلسازی کوسه در ۳dmax
۱-تنظیم کردن صحنه :
ابتدا نرم افزار ۳dmax را باز کنید و viewport خود را همانند زیر تنظیم کنید که دارای چهار panel برای نمایش مدل شما باشد و سپس عکس های رفرنس خود را که شامل نمای top ، left و front هستند را از طریق material editor وارد کنید.
سپس بر روی create
panel کلیک کنید و plane را
انتخاب کنید تا به رنگ آبی در بیاید و سپس در نمای front ، با کلیک چپ و کشیدن موس ، یک صفحه ایجاد کنید.
برای باز کردن material editor دو راه وجود دارد یکی از طریق دکمه ی m از طریق کیبرد و دیگری از طریقه دکمه ی material editor که در قسمت بالای نرم افزار ۳dmax قرار دارد.پس از باز کردن material editor ، حالا یکی از کره های خالی
خاکستری رنگ (slot) را select کنید و سپس بر روی دکمه ی diffuse
map کلی کنید.
زمانی که روی diffuse
map کلی کردید ،پنجره ی material/map
browser باز می شود .حالا بر روی bitmap کلیک
کنید و سپس ok را بفشارید