آموزش مقدماتی و سریع ZBrush 3.5R3
خیلی کوتاه و مفید !
زیبراش روی Pixol ( پیکسل ها ) کار میکنه که این پیکسل ها اطلاعاتی مثل رنگ و متریال و . . . در خودشون دارند.
و ما میتونیم هرجوری که میخوایم به این پیکسل ها شکل و رنگ بدیم! مثل یه نقاشی در دنیای سه بعدی!
- آبجکت ها ( همون پیکسل هایی که قراره روشون کار کنیم ) توی زیبراش به عنوان Tool ( ابزار ) شناخته میشن.
این پیکسل ها میتونن زنده باشن یا مرده!
اگه توی حالت Edit باشیم، زنده! و اگه توی حالت Edit نباشیم، مرده!
روی پیکسل های مرده نمیشه کاری انجام داد ( ویرایش کرد )، پس برای اینکه روی پیکسل هامون بخوایم کاری انجام بدیم، باید یه نسخه جدید از پیکسل ها ( پیکسل زنده ) ایجاد کنیم. برای این کار کافیه که توی محیط Canvas ( پرده نقاشی ) با موس کلیک کنیم و بکشیم.
تصویری از Canvas :
کار روی پیکسل های زنده در واقع توی محیط ۳D و کار رو پیکسل های مرده در محیط ۲٫۵D انجام میشه.
( وقتی تو حالت Edit قرار داریم یعنی توی محیط ۳D و وقتی Edit قرار نداریم یعنی تو حالت ۲٫۵D هستیم )
وقتی توی حالت Edit نیستیم، میتونیم به هر تعدادی که میخوام از آبجکتمون پیکسل های مرده ایجاد کنیم ( از آبجکتمون کپی ایجاد کنیم ). این پیکسل های مرده تاثیری توی حافظه RAM ندارن و باعث کند شدن برنامه نمیشن.
سلام
واقعا دستتون درد نکنه شاید بیشتر از ۹۹٫۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹% زیبراش رو برای کسایی مثل من آموزش دادید.
…
دمتون گرم
لطف داری عزیز 🙂