آموزش مقدماتی Zbrush

بازدید: 3328 بازدید
حالت شب

ماسک با Alpha

در این روش ماسک ما الفای Zbrush رسم خواهد شد. برای این کار در قسمت Alpha یک آلفا انتخاب و با نگه داشتن دکمه  Ctrl روی جسم درگ کنید. در این صورت نقش آلفا روی جسم ظاهر می شود، سپس در فضای خالی صحنه کلیک کنید تا ماسک برعکس شود. حال می توانید قسمت های آلفا را ویرایش کنید.

 zbrush48

ماسک با Topology

قبل از این کار باید مطمئن شوید که یکی از گزینه های Move ، Rotate و یا Scale فعال باشد. سپس با نگه داشتن دکمه Ctrl شروع بع درگ کردن روی جسم کنید. حال قسمت های ماسک شده در جسم به رنگ تیره تبدیل می شود.

zbrush49

مخفی و نمایش دادن

برای اینکه بتوانید قسمتی از جسم را مخفی کنید و یا اینکه نمایش دهید، باید از ترکیب دو کلید Ctrl+shift استفاده کنید. برای درک بهتر این دو ویژگی تمرین زیر را دنبال کنید:

۱ –  یک مدل به صحنه خود اضافه کنید. سپس کلید Ctrl+shift را نگه داشته و روی قسمتی از مدل درگ کنید. در این صورت قسمتی را که از درگ کردن شما خارج بوده، مخفی خواهد شد.

 zbrush50

۲ –  برای اینکه حالت مخفی را معکوس کنید، با نگه داشتن کلید Ctrl+shift و سپس درگ کردن در فضای خالی صحنه ، این کار را انجام دهید.

 zbrush51

۳ –  برای کم کردن از قسمت های نمایش داده شده ، به وسیله کلید Ctrl+shift روی جسم درگ کنید، سپس کلید Shift را رها کنید تا قسمت انتخاب شده مخفی شود.

 zbrush52

۴ –  در آخر برای باز گشتن به وضعیت اول و نمایش کل مدل ، در حالی که کلید Ctrl+shift را نگه داشته اید ، در فضای خالی صحنه فقط یک کلیک کنید.

nextPrevious

مطالعه بیشتر