آموزش سریع و مقدماتی زیبراش

بازدید: 5121 بازدید
حالت شب

Brush * ( قلم مو )، ابزاری که با استفاده از نوع کاربردی که داره، پیکسل ها رو اونطوری که میخوایم تغییر میده.

( ۱۰۴ تا Brush داریم! )

a_s_zbush31

Stroke ( کوبه ) مشخص میکنه که Brush چطوری به پیکسل ها ضربه بزنه.

a_s_zbush32

بعضی از این Strokeها، مخصوص محیط ۲٫۵D هستن.

a_s_zbush33

پیشنهاد میدم برای آشنایی با نحوه عملکرد Strokeها، اول یه ابزار رو انتخاب کنید، بعد نوع Stroke رو مشخص کنید و روی Canvas بکشید!

a_s_zbush34

Alpha * شکل و قالب  Brush رو مشخص میکنه. به کمک Alpha میتونیم که هر شکلی رو که میخوایم روی پیکسل ها به وجود بیاریم. مثلا برای ساختن پوست، جای زخم، برش، کنده کاری و . . . ( بیشتر در هنگام اضافه کردن دیتیل استفاده میشه ). ما میتونیم Alpha دلخواهمون رو هم به لیست اضافه کنیم. ( Alpha باید ۱۶Bit باشه )

a_s_zbush35

Texture ( بافت ) برای ساخت تکسچر استفاده میشه! ( میتونیم تکسچر دلخواهمون رو هم به لیست اضافه کنیم )

a_s_zbush36

Material ( جنس یا ماده ) برای دادن متریال به پیکسل ها استفاده میشه!

a_s_zbush37

وقتی که تکسچر رو انتخاب میکنیم، هنگام استفاده، این تکسچر روی رنگ رو میپوشونه و اثری که از رنگ باید به وجود بیاد رو نشون نمیده.

  • با رفتن به فولدر  Start Upاز آدرس : C:Program Files (x86)PixologicZBrush 3.5 R3Zstartup

میتوینم که آلفا، تکسچر و . . . رو داخل فولدرهای مخصوصشون قرار بدیم، تا با هر بار شروع برنامه، توی لیستشون به طور خودکار نمایش داده بشن! ( تا حالا Font روی ویندوز ریختین؟! همونجوریه! )

a_s_zbush38

به همین راحتی !!!

nextPrevious

مطالعه بیشتر