آموزش سریع و مقدماتی زیبراش

بازدید: 5129 بازدید
حالت شب

از Alpha برای شکل دادن و اضافه کردن جزییات به براش استفاده میشه.

اگر ما در SDiv بالا بخوایم که Point ها رو جابجا کنیم و تغییر بدیم، جزییاتی که به آبجکت اضافه کردیم ( مثل : پوست، جای زخم، و . . . )، ممکنه که شکل خودشون رو از دست بدن، برای حل این مشکل میتونیم که به SDiv های پایین تر بریم و Point ها رو جابجا کنیم که با این کار جزییات ما تغییر زیادی نمیکنن.

برای اینکه هر کدوم از Point ها رو به صورت تکی ویرایش کنیم، باید اندازه Brush Size رو روی عدد  ۱ قرار بدیم. ( با روشن بودن PolyF میتونیم که راحت تر Point ها رو تشخیص بدیم )

 a_s_zbush74

براش Inflate ، Pointها رو در راستای نرمالشون متورم میکنه و باعث میشه که جزییات هم متورم شده به نظر بیان.

a_s_zbush75

a_s_zbush76

براش Magnify مثل ذره بین سطح و جزییاتش رو بزرگ میکنه و باعث میشه میشه که یه سطح متورم و تقریبا صافی ایجاد بشه.

a_s_zbush77

a_s_zbush78

براش Layer باعث میشه که Point هایی که ایجاد میکنیم به صورت یه لایه روی هم قرار بگیرن. یعنی هرچقدر که با یک بار کلیک موس رو روی یه نقطه بکشیم، لایه جدیدی روی لایه قبلی ایجاد نمیشه. ( مگر این چند بار کلیک کنیم )

a_s_zbush79

a_s_zbush80

براش Elastic باعث کش دار شدن Pointها می شه که جزییات هم تغییر چندانی پیدا نمی کنن. ( تا حالا جمع شدگی فرش رو با پا صاف کردین؟! )

a_s_zbush81

a_s_zbush82

nextPrevious

مطالعه بیشتر