آموزش سریع و مقدماتی زیبراش

بازدید: 5007 بازدید
حالت شب

آموزش مقدماتی و سریع ZBrush 3.5R3

خیلی کوتاه و مفید !

زیبراش روی Pixol ( پیکسل ها ) کار میکنه که این پیکسل ها اطلاعاتی مثل رنگ و متریال و . . . در خودشون دارند.

و ما میتونیم هرجوری که میخوایم به این پیکسل ها شکل و رنگ بدیم! مثل یه نقاشی در دنیای سه بعدی!

  • آبجکت ها ( همون پیکسل هایی که قراره روشون کار کنیم ) توی زیبراش به عنوان Tool ( ابزار ) شناخته میشن.

a_s_zbush1

این پیکسل ها میتونن زنده باشن یا مرده!

a_s_zbush2

اگه توی حالت Edit باشیم، زنده! و اگه توی حالت Edit نباشیم، مرده!

روی پیکسل های مرده نمیشه کاری انجام داد ( ویرایش کرد )، پس برای اینکه روی پیکسل هامون بخوایم کاری انجام بدیم، باید یه نسخه جدید از پیکسل ها ( پیکسل زنده ) ایجاد کنیم. برای این کار کافیه که توی محیط Canvas ( پرده نقاشی ) با موس کلیک کنیم و بکشیم.

تصویری از Canvas :

 a_s_zbush3

کار روی پیکسل های زنده در واقع توی محیط ۳D و کار رو پیکسل های مرده در محیط ۲٫۵D انجام میشه.

( وقتی تو حالت Edit قرار داریم یعنی توی محیط ۳D و وقتی Edit قرار نداریم یعنی تو حالت ۲٫۵D هستیم )

وقتی توی حالت Edit نیستیم، میتونیم به هر تعدادی که میخوام از آبجکتمون پیکسل های مرده ایجاد کنیم ( از آبجکتمون کپی ایجاد کنیم ). این پیکسل های مرده تاثیری توی حافظه RAM ندارن و باعث کند شدن برنامه نمیشن.

 a_s_zbush4

next

مطالعه بیشتر