آموزش سریع و مقدماتی زیبراش قسمت دوم

بازدید: 3802 بازدید
حالت شب

با کلیک روی دکمه Make Adaptive Skin در بخش Adaptive Skin از منوی Tool ، جسم Mesh حاصل از Zsphere به ابزارهای موجود در منوی Tool اضافه میشه که قابلیت برگشت به حالت Zsphere رو نداره.

as_zbrush_b61

به Zsphere که بقیه Zshpereها به اون متصل میشن Parent و Zsphereهای متصل شده به Parent رو Child میگیم.

برای ایجاد حفره، یه Zsphere رو به اندازه سوراخ مورد نظر، روی Parent ایجاد میکنیم، بعد به کمک Move اون رو به داخل Parent حرکت میدیم که باعث ایجاد حفره میشه.

as_zbrush_b62

لغزنده G Radial ، به صورت شعاعی تعداد Polyها رو در حالت Mesh زیاد میکنه.

لغزنده Max Twist ، Zsphere انتخاب شده رو در حالت Mesh، می پیچونه.

as_zbrush_b63

برای پاک کردن یک Zsphere ، ابتدا باید به حالت Edit بریم، بعد با نگه داشتن کلید Alt روی Zsphere مورد نظر کلیک میکنیم تا پاک بشه.

با استفاده از آیکون دایره شکلی که روی هر Zsphere ظاهر میشه، میتونیم که اون Zsphere رو انتخاب کنیم و اون رو Move ، Scale و یا Rotate کنیم.

 as_zbrush_b64

با استفاده از استخوانی که درون زنجیر بین ۲ تا Zsphere ظاهر میشه، میتونیم که همه Zsphereهای متصل به انتهای اون استخوان رو Move ، Scale و یا Rotate کنیم.

as_zbrush_b65

ما می تونیم برای جلوگیری از ایجاد تغییرات روی Zsphere، اون رو Mask و یا Hide/Show کنیم.

برای ایجاد Child Zsphere در مرکز Parent Zsphere ، میتونیم که Symmetry رو فعال کنیم. با بردن موس به مرکز Parent، نشانه گر موس به رنگ سبز درمیاد که نشون میده Child دقیقا در مرکز Parent قرار می گیره.

با ایجاد Zsphere در اطراف گوشه ها و خمیدگی ها، میتونیم که از تغییر شکل حالت اصلی خمیدگی ها جلو گیری کنیم. ( البته برای زمانی که ما از حالت Using Classic Skinning داریم استفاده میکنیم )

 as_zbrush_b66

as_zbrush_b67

as_zbrush_b68

as_zbrush_b69

nextPrevious

مطالعه بیشتر